کد خبر: 451680
تاریخ انتشار :

روزنامه رسمی روسیه: استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا، آن کشور را به مناقشه های بین المللی می بَرَد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

راسیسکایا گازتا امروز سه شنبه به نقل از جرالدی افزود: افزایش هزینه های نظامی آمریکا اقدامی احمقانه است زیرا وسوسه استفاده از ارتش این کشور را برای حل مسائل در خارج از مرزهای آن به وجود می آورد.
به گزارش نامه نیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز (دوشنبه) استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا را اعلام کرد که در آن بار دیگر بر برتری این کشور در عرصه بین المللی به عنوان اصلی اساسی از سوی واشنگتن و تقویت توانمندی نظامی برای ایفای نقش ابرقدرتی تاکید شد.
به نوشته روزنامه روسی، این کارشناس سابق سیا در باره تنش های موجود میان آمریکا و روسیه و چین ادامه داد: ترامپ روسیه و چین را دشمنان آمریکا نخوانده است؛ اما این دو کشور رقیبان و مخالفان آمریکا هستند هر چند که ایالات متحده را تهدید نمی کنند.
روزنامه روسی در ادامه این نقل قولها نوشت: کاخ سفید سند استراتژی جدید امنیت ملی را که پایه و ارکان اسناد استراتژیک دیگر آمریکا را تشکیل می دهد، به درخواست کنگره منتشر کرده است. طبق این سند، روسیه و چین به عنوان تهدیدهای اصلی واشنگتن و ایران و کره شمالی نیز دو کشور سرکش قلمداد شده اند.
به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، هربرت مک‌مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا چهار اصل اساسی حفاظت از مردم آمریکا، پیشرفت رفاه آمریکا، حفظ صلح از طریق قدرت و ترویج نفوذ آمریکا را شامل می شود. این استراتژی همچنین تهدیدهای ایالات متحده و منافع آنها، از جمله در روسیه، کره شمالی و ایران را شناسایی می کند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها