کد خبر: 452184
تاریخ انتشار :

دیدار جابری‌انصاری با مقام‌هایی از ترکیه و روسیه در آستانه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جابری انصاری، در نخستین روز از هشتمین کنفرانس بین المللی سوریه با الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.
دو طرف در این دیدار ضمن بررسی آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه، در خصوص ادامه اقدامات روند آستانه در سه حوزه رویارویی با تروریسم، برگزاری کنگره گفتگوی ملی سوریه و همچنین مسایل فوری بشردوستانه گفتگو و تبادل نظر کردند.
جابری انصاری در این دیدار ضمن تاکید بر توجه جدی جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهمیت و ضرورت تسریع در روند سیاسی حل بحران سوریه و همچنین اقدامات بشردوستانه از جمله در زمینه تبادل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و اجساد بین طرفهای درگیر در سوریه، نظرات کشورمان در خصوص روند گفتگوهای سوری - سوری و حل و فصل بحران سوریه را تشریح کرد.
در ادامه معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه امروز بعد از ظهر با سدات اونال، رییس هیات اعزامی ترکیه به این مذاکرات دیدار کرد.
طرفین در این دیدار در خصوص آخرین تحولات سوریه و توافقات سه کشور ضامن روند آستانه درباره کنگره گفتگوی ملی سوریه و نقش روند آستانه در پیشبرد تلاشهای بین المللی در جهت نیل به صلح در سوریه تبادل نظر کردند.
جابری انصاری و اونال همچنین بر ضرورت تسهیل اقدامات اعتمادساز بین طرفین درگیری در سوریه با هدف حل مشکلات موجود در زمینه تبادل بازداشت شدگان و ربوده شدگان و اجساد تاکید کردند.
جابری انصاری همچنین با بشار الجعفری رییس هیات اعزامی سوریه در حاشیه نشست های کنفرانس درباره دستور کار اجلاس گفت و گو کرد.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها