کد خبر: 452210
تاریخ انتشار :

آیت‌الله اعرافی: روحانیت نباید از اصالت معنوی و الهی فاصله بگیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در همایش صیانت از نهاد مقدس روحانیت در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) افزود: همه ما وظیفه داریم با تکیه بر چنین اصالتی از روحانیت و جایگاه مهم آن در جامعه دینی صیانت کنیم. روحانیت مستقل است و به هیچ مجموعه ای گره نخورده و همواره در مسیر تحقق رسالت خود گام برمی‌دارد. یکی از رسالت های مهم روحانیت و طلاب ترویج معارف دینی در جامعه است البته یک روحانی و طلبه در ابتدا باید خود معارف ناب دینی را در زندگی خود پیاده سازد.روحانیت همواره از نقدهای منصفانه استقبال می‌کند و در جهت تحول و تعالی گام برمی‌دارد و با تکیه بر مرجعیت و مردم در مسیر خدمت قدم می‌گذارد.همچنین طلاب و روحانیت، فاصله گرفتن از مردم و آحاد جامعه را یک آسیب می داند و نسبت به امور مردم بی‌تفاوت نیست. طلاب و روحانیونی که وظایف خود را نسبت به جامعه به خوبی می‌شناسند به دور از بسیاری از آسیب‌ها و آفات به عنوان عناصری تاثیر گذار به راه خود ادامه می‌دهند و جامعه را هدایت می‌کنند.
به گزارش نامه نیوز، آیت الله اعرافی افزود: به تازگی در طرحی بالغ بر 250 ماموریت جامعه روحانیت در قالب کار ویژه‌های روحانیت در سه گروه وظایف روحانیت در ایران و جهان و نظام اسلامی تدوین شده است که اهتمام به این طرح می‌تواند ابعاد زیادی از وظایف روحانیت نسبت به جامعه را نشان دهد و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.پاسخگوئی به نیازهای روز جامعه نیز الزامات و مهارت هایی نیاز دارد که حوزه های علمیه باید بدان توجه داشته باشند.روحانیت پشتوانه مردم در مسائل مختلف است و با فروتنی و خشوع و تواضع در رفع آسیب‌ها و تحقق رسالت خود گام بردارد. با توجه به اینکه حوزه ها و روحانیت دارای کاستی‌هایی نیز می باشد باید نسبت به آسیب‌شناسی دقیق و شناخت آفات گام‌های جدی‌تری برداشته شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تزلزل پایه‌های معرفتی و علمی حوزه از آسیب‌های جدی است و می تواند جایگاه حوزه و روحانیت را پایین بیاورد؛ چرا که این حوزه در افق آموزه‌های علمی قرار دارد و نباید از این جایگاه پایین‌تر بیاید.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها