کد خبر: 452543
تاریخ انتشار :

نماینده ویژه «پوتین» در افغانستان:

آمریکا و ناتو درباره پرواز بالگردهای ناشناس و کمک به داعش پاسخ روشنی نداده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از «اسپوتنیک»، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و مدیر بخش آسیایی وزارت امور خارجه این کشور گفت که مسکو بارها نگرانی خود را از حمایت بالگردهای ناشناس از افراد وابسته به داعش در افغانستان ابراز داشته اما نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در رابطه با این نگرانی واکنشی نشان نداده است.
وی افزود روسیه این موضوع را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کرده است.
کابلوف در ادامه گفت: بارها از شرکای خود در ناتو که کنترل حریم هوایی افغانستان را در اختیار دارند خواستیم تا درباره این بالگردها توضیح دهند، اما تاکنون پاسخ واضحی را در این باره دریافت نکرده‌ایم.
چندی پیش نیز «بورتینکوف» رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه افراد وابسته به داعش پس از شکست در عراق و سوریه به صورت گروه‌بندی شده در حال اعزام به افغانستان هستند تا از آنجا به کشورهای آسیای مرکزی نفوذ کنند.
«امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان نیز اخیرا با اشاره به مرز مشترک طولانی این کشور با افغانستان تصریح کرده بود این کشور نمی‌تواند در برابر حضور داعش در شمال افغانستان بی‌تفاوت باشد.
وی از جامعه جهانی نیز خواست تا برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان و تامین امنیت در منطقه کمک‌های خود را به این کشور افزایش دهند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها