کد خبر: 453288
تاریخ انتشار :

چرا هواپیماها پاسدار دارند؟ /ماجرای تماس تلفنی مهم سیداحمد خمینی با محسن رضایی /نامه امام درباره استقرار نیروهای سپاه در فرودگاه ها

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در مراسم سی و سومین سالگرد تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی طی سخنانی اظهار داشت: روزی حاج احمد‌آقا فرزند امام با من تماس گرفتند و گفتند، هیچ هواپیمایی بدون پاسدار جایی نرود. من این موضوع را به فرمانده سپاه تهران ابلاغ کردم و پس از استقرار سپاه در فرودگاه‌ها 12 مورد هواپیماربایی در آسمان و 8 مورد هواپیماربایی در زمین جلویش گرفته شد.
به گزارش نامه نیوز، اهم صحبت های رضایی به شرح زیر است:
*پس از این موضوع عده‌ای در سال 67 می‌گفتند که حالا که جنگ تمام شده سپاه در فرودگاه‌ها چه می‌خواهد، از همین رو من نامه‌ای به حاج احمد آقا نوشتم و گفتم که این مسئله را به امام بگویید و خواستار این شدم که ایشان ماموریت حفاظت از هواپیماها را کتبا به سپاه اعلام کنند. حضرت امام نیز طی نامه‌ای با تشکر از زحمات پاسداران گفتند سپاه همچنان در فرودگاه‌ها باقی بماند.
* امروز ما در بیرون از مرزهای کشور با تروریسم می‌جنگیم زیرا اقتدار و امنیت ایران با امنیت منطقه و کشورهای مسلمان گره خورده است، اگر در منطقه قدرتی مستقل از آمریکا و قدرت‌های بزرگ شکل نگیرد همواره دچار ضعف و نقص خواهیم بود امروز اقتدار به سوریه و عراق بازگشته و انشاءالله به فلسطین هم بازخواهد گشت. امروز امنیت و اقتدار در کشور ما برای پیشرفت اسلام و مسلمین ایجاد شده و دولتمردان ما باید از این فضای به وجود آمده استفاده کنند.
* امروز دنیا بسیج شده تا از ادامه اقتدار ما جلوگیری کند و عده‌ای می‌گویند که ما نباید موشک داشته باشیم اما ما نمی‌توانیم روند اقتدار خود را متوقف کنیم و باید در این حوزه پیشرفت داشته باشیم. دولت و مجلس باید همت کنند و با استفاده از این امنیت مسائل اقتصادی کشور را حل کنند.
*نظام جمهوری اسلامی چه تقصیری دارد که مشکلات اقتصادی ما یا به دلیل ضعف و بی‌عرضگی است و یا به دلیل تحریم‌های اقتصادی است. عده‌ای می‌خواهند مشکلات اقتصادی را به سمت بزرگترین دستاوردهای نظام سوق دهند که این اشتباه بزرگی است.
*دولت و مجلس باید پاسخ دهند که چگونه می‌خواهند از عهده این مشکلات برآیند در حالی که دشمن تلاش خود را برای استفاده از خلاء اقتصادی ما گذاشته است. همانطور که با فکر و مطالعه قدرت دفاعی ما درست شد باید با جهاد اقتصادی در همه ابعاد و بحث‌ها نیز یک نهضت را شروع کرد و خلاءهای موجود در این حوزه را پر کرد.
هیچ مشکل و اقدام تروریستی در بخش هواپیمایی نداشتیم
ایسنا نوشت: همچنین سردار صفرعلی موسوی فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با بیان اینکه در طول سال گذشته تمام تجهیزات سپاه حفاظت هوایی به روز شده است، اظهار کرد: دشمن از به روز شدن تجهیزات ما آگاه است و جرات تجاوز ندارد. اقدامات ما پیوسته است و چک و کنترل مسافران به صورت پیوسته ادامه دارد، با گذشت ٩ ماه از سال با تلاش دستگاه‌های امنیتی و نظارتی، هیچ مشکل و اقدام تروریستی در بخش هواپیمایی نداشتیم. کشورهای منطقه در زمینه حفاظت هواپیمایی، از ما درخواست آموزش داشتند و ما آمادگی لازم را در این زمینه داریم.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها