کد خبر: 453324
تاریخ انتشار :

شریفی: افزایش قیمت انرژی معقول نیست/جبران کسری بودجه ازجیب مردم هنر نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ناصر شریفی در مورد لایحه بودجه سال ۹۷ با بیان اینکه بودجه امسال به سمت بودجه عملیاتی سوق پیدا کرده و قدری متفاوت از سنوات گذشته است و جای تقدیر دارد، بیان داشت: لایحه بودجه بایستی منطبق با اسناد بالادستی به ویژه قانون برنامه باشد.
به گزارش نامه نیوز، این نماینده مجلس اظهارداشت: تمام تلاش بر این است که بودجه استانها نسبت به سنوات قبل افزایش قابل توجهی داشته باشد. نظامات و جهت گیری بودجه بایستی به سمت نیازهای جامعه، شرایط موجود و با تاسی از قانون برنامه باشد که اثرات آن را مردم لمس کنند و ببینند.
وی ضمن برشمردن اشکالات فرآیند بودجه نویسی عنوان کرد: اینکه برای دستگاههایی مثلا ١٠٠٠میلیارد ریال در بودجه مصوب اما تخصیص بسیار اندک باشد شائبه برانگیز خواهد بود. وقتی مردم بودجه مصوب را می بینند، انتظار همین بودجه مصوب را در زمان تخصیص دارند. زمانی که برای انجام پروژه های عمرانی در مناطق توقع اتمام را دارند به دلیل تخصیص اندک بودجه شاهد نیمه کار رها شدن پروژه ها هستند.
وی افزود: خیلی از دستگاهها با توجه به همین بودجه مصوب با دهیاریها یا شهرداریها، پروژه مشارکتی تفاهم می کنند که به دلیل تخصیص کم بودجه شاهد بلاتکلیفی تفاهم نامه ها و پروژه های مشارکتی در روستاها هستیم.
شریفی با اشاره به اینکه برای استانی همانند هرمزگان که نقش برجسته ای در تولید درآمد برای کشور ایفا می کند، ابرازداشت: بایستی برای توسعه شاخص های زیرساختی و روساختی استان نیز نگاه معقولانه تر ومنطقی تری در تخصیص اعتبار داشته باشند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور افزود: استانی همانند هرمزگان که جزء اولین های تولید درآمد در کشور است علیرغم تلاشها و کارهای خوبی که انجام شده زیبنده اش وضع موجود نیست و پروژه هایی هنوز در استان وجود دارد که بیش از ١٥سال از شروع آن می گذرد و هنوز به اتمام نرسیده که نشان از اشکالات در نظام بودجه ریزی کشور است.
وی در پاسخ به سوْال افزایش قیمت حامل های انرژی و عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه افزود: تمام تلاشمان را می کنیم که بیش از این به مردم فشار وارد نشود و به تبصره لایحه دولت در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی و عوارض خروج رای نمی دهم.
عضو فراکسیون مستقلین مجلس افزود: جبران کسری بودجه از جیب مردم هنر نیست و بایستی شرایط موجود و مشکلات مردم هم ببینیم و بیش از این معیشت مردم را تنگ نکنیم. مجلس و کمیسیون تلفیق با دقت لایحه تقدیمی را بررسی خواهند کرد و جاهایی که به معیشت مردم آسیب وارد می شود و موجبات نگرانی مردم فراهم شود، نمایندگان در کنار مردم خواهند بود.
شریفی نماینده هرمزگان در خصوص سفر به بندرعباس به اتفاق روسای کمیسیونهای بودجه و محاسبات و انرژی مجلس بیان داشت: به اتفاق مجمع نمایندگان و استاندار محترم به این جمع بندی رسیدیم که برای اثر گذاری بهتر وبیشتر در خصوص پیشنهادات لایحه بودجه از رییس کمیسیون بودجه وانرژی برای هم اندیشی وبرجسته شدن هرمزگان در قانون بودجه به استان دعوت بعمل آید تا در نشست تخصصی شورای برنامه ریزی وتوسعه استان مباحث وپیشنهادات بررسی و نتیجه مطلوبی حاصل شود.
نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ابرازداشت: با عنایت به اینکه کمیسیون تلفیق در حال شکل گیریست و بایستی پیشنهادات نمایندگان نهایت تا دوم دیماه به کمیسیون ارسال شود افزود: علاوه بر پیشنهاداتی که توسط استاندار محترم ،رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان و مسولین دستگاههای اجرایی استان در فرم مخصوص پیشنهادات که مجمع نمایندگان در اختیار گذاشتن قرار شد پیشنهاداتی که روند توسعه استان را باشتاب روبه رو میسازد از طریق سازمان مدیریت وبرنامه ریزی در اختیار نمایندگان قرار گیرد
شریفی افزود: پیشنهاداتی نیز در خصوص ایجاد راه آهن نوار ساحلی از مکران ،آبرسانی از دریا(چارک)به شهرستان بستک وگاز رسانی به شهرستانهای که گازرسانی انجام نشده نیز پس از تأیید کمیسیون مربوطه به کمیسیون تلفیق ارسال خواهد شد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها