کد خبر: 453637
تاریخ انتشار :

محسن هاشمی: رفتار گسل‌های تهران به طور دائم و دقیق رصد می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

صبح امروز محسن هاشمی رییس شورا به همراه مجید فراهانی، احمد مسجد جامعی و مرتضی الویری از پژوهشگاه زلزله شناسی ایران و نیز آزمایشگاه آن بازدید به عمل آوردند.
به گزارش نامه نیوز، در این بازدید گزارش های زلزله های اخیر تهران، ملارد و سر پل ذهاب و نیز زلزله هایی ۲۰ سال اخیر که از سوی این پژوهشگاه تهیه شده بود به اعضای شورا ارائه شد.
محسن هاشمی در پایان این بازدید، گفت: طبیعی است که با توجه به اتفاقات اخیر به ویژه زلزله ملارد که۵.۲ ریشتر شدت و همچنین شتاب نسبتا زیادی نیز داشته است، به بحث علمی موضوع زلزله وارد شویم و این بازدید در این راستا صورت گرفته است.
وی ادامه داد: خوشبختانه کارشناسان این مرکز از درجه علمی بالایی برخوردارند و آنچه امروز در این بازدید ارائه شد گزارش گیری از رفتار و فعالیت گسل های کشور در بیست سال اخیر بود که نشان می دهد ما در بعد گزارش گیری از زلزله های کشور، وضعیت مناسبی داریم و به طور کامل زلزله های ایران را رصد می کنیم.
وی افزود : این پژوهشگاه دستگاه های به روز و بر خطی را در سراسر کشور و نیز اطراف تهران نصب کرده اند که البته اطلاعات و داده های دیگر دستگاه ها از جمله دستگاه های مربوط به ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وزارت علوم تحقیقات و وزارت راه و مسکن و شهر سازی را نیز رصد می کنند.
هاشمی افزود : از فعالیت های این پژوهشگاه نیز می توان به گسیل داشتن دستگاه های پرتابل این پژوهشگاه به مناطق زلزله زده اشاره کرد تا رفتار گسل ها به صورت دائم رصد شود و در حال گزارش گیری باشد.
هاشمی خاطر نشان ساخت: در همین زلزله اخیر نیز چنین اقدام شد و در حال حاضر این پژوهشگاه به طور دائم و دقیق رفتار گسل های تهران را رصد می کنند و این اطمینان وجود دارد که اگر در رصد رفتار گسل های تهران خطری احساس شود این پژوهشگاه می تواند به فوریت به ستاد بحران تهران و کشور اعلام نماید و آنان نیز تصمیم گیری کنند و متعاقبا به مردم اطلاع رسانی نمایند.
هاشمی تصریح کرد : موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که پدیده هایی مانند زلزله نیاز به بررسی ها و تحلیل های علمی دارند و لذا باید اجازه دهیم افراد متخصص و با دانش که این پدیده های را به صورت علمی و بر پایه داده های علمی رصد می کنند در مورد آن اظهار نظر کنند.
وی افزود: به طور حتم این مراکز علمی گزارش های خود را به ستاد بحران کشور و تهران می دهند و اگر لازم باشد این مراجع به طور رسمی در مورد زلزله اظهار نظر می کنند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها