کد خبر: 453649
تاریخ انتشار :

ادعای علم الهدی: جریان مقابل ما در یک انتخابات مهندسی شده به قدرت دست یافت / اینها معتقدند باید برای حفظ قدرت با دشمنان خدا ارتباط داشت و مذاکره کرد /هر چه میگوییم اروپا از نظر دشمنی با ما فرقی با آمریکا ندارد، گوش نمی دهند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امروز در نخستین اجلاسیه جوانان رضوی، تشکل‌های مردمی همکار با آستان قدس رضوی اظهار کرد: جامعه مدنی غربی می‌خواهد ذهن افراد جامعه را کنترل کند تا همه مانند رهبران این احزاب فکر کنند. تقارن برگزاری این برنامه با 9 دی که سالروز نشان دادن بصیرت و نگاه دقیق مردم ماست، ثابت می‌کند که می‌توان از ظرفیت مردم و به خصوص جوانان برای خط سازی ادامه مسیر انقلاب استفاده کرد.
به گزارش نامه نیوز، وی تصریح کرد: خداوند در قرآن به پیامبر(ص) می‌فرماید که خط خود را اعلام کن تا مردم این مسیر را ادامه بدهند و این پیام این است که مردم را با بصیرت به مسیر خداوند دعوت کن.
به نوشته ایسنا، علم الهدی عنوان کرد: ما در دنیای امروز با پدیده جامعه مدنی غربی روبرو هستیم که می‌گوید مردم برای مشارکت اجتماعی عضو احزاب و تشکل‌ها و انجمن‌ها شوند و روسای احزاب در مدیریت جامعه دخالت کند اما در برابر این پدیده جامعه، توده‌ای وجود دارد که در آن همه مردم به صورت فردی در جامعه دخالت می‌کنند.
امام جمعه مشهد اضافه کرد: یکی از شگردهای مدرنیسم این است که مفاهیم خود را ارزش و مفاهیم ضد خود را ضد ارزش معرفی می‌کند که در همین راستا آن‌ها جامعه مدنی را ارزش و جامعه توده‌ای را ضد ارزش معرفی می‌کنند.
وی با بیان اینکه این مساله‌ای است که ما در دنیای امروز با آن روبرو هستیم این است که وقتی با جامعه مدنی غربی مخالفت می‌کنیم، ضد ارزش هستیم، گفت: در جامعه مدنی غربی همه مردم باید مثل هم فکر کنند و اگر نخبه‌ای نظر جدیدی داشته باشد، چون لیدر حزب نیست و رهبر حزب محسوب نمی‌شود به صحبت‌ها و نظرات او توجه نمی‌شود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: شما که نخبگان و فعالان سیاسی نقاط مختلف کشور هستید باید در نظر داشته باشید که مصداق پیروان پیامبر که قرآن به آن اشاره می‌کند هستید و باید بدانید که در نقش بسیار مهمی قرار دارید. اگر توده بصیرت برای شما ایجاد شد، خط شما خط با بصیرت خواهد بود و شما می‌توانید دنیا را به سمت خدا دعوت کنید که کاری بسیار بزرگ و با اهمیت است.
علم الهدی خاطرنشان کرد: اگر شگردهای دشمن را نشناسیم فریفته او می‌شویم و هرکجا که مسائل به نفع ما باشد دسیسه دشمن را می‌پذیریم و هم خودمان بصیرت نخواهیم داشت و هم افرادی که به ما جذب می‌شوند بصیرت نخواهند داشت.
امام جمعه مشهد افزود: حرف ما با جناح‌های مقابل‌مان این است که جامعه ما جامعه مدنی نیست و جامعه توده‌ای هم نیست بلکه جامعه ولایی است که شرایط خاص خود را دارد و از همین منظر حاکمیت و قانون ما الله است. ما با هر چیزی که غیر از خدا باشد مبارزه می‌کنیم و برایمان اهمیت ندارد که قدرت در دست چه کسی است.
علم الهدی با بیان اینکه ما با هر جریانی که بخواهد با مسیر ما که مسیر بصیرت و الله است، زاویه پیدا کند مبارزه می‌کنیم، اضافه کرد: متاسفانه جریان مقابل در مسیر بصیرت و رضایت خداوند نیست و همواره معتقد است که باید برای حفظ قدرت با دشمنان خدا ارتباط داشت و مذاکره کرد.
امام جمعه مشهد گفت: جریان مقابل ما در انتخابات مهندسی شده به قدرت دست یافت، از همین رو هر چه ما به آن‌ها می‌گوییم که اروپا از نظر دشمنی با ما فرقی با آمریکا ندارد و دشمن درجه دوم ما همواره در این سال‌ها فرانسه بوده است و در همه دشمنی‌های علیه ما نقش محوری داشته است؛ آن‌ها گوش نمی‌دهند و می‌گویند ما می‌خواهیم تا با مذاکره با فرانسه کاری کنیم که آن‌ها بانک‌های ما را باز کنند؛ در حالی که فرانسه رسما اعلام می‌کند که می‌خواهد برای مساله موشکی و ایجاد محدودیت در توان موشکی و دکترین دفاعی ما با ما مذاکره کند؛ اما این جریان می‌گوید ما می‌خواهیم آن‌ها مشکلات بانک ما را برطرف کنند و از دشمن توقع یاری رساندن دارند؛ ما از آن‌ها سوال می‌کنیم که چه زمانی دشمن مشکلات ما را حل کرده که اکنون بخواهد دوباره این کار را بکند؛ شما نمی‌فهمید که دشمن به شما کمک نخواهد کرد؟
وی ادامه داد: یعنی جریانات ما اینقدر بی‌توجهند که نمی‌دانند آن‌ها به دنیا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در مورد توان موشکی با ما مذاکره کنند؟
علم الهدی ابراز عقیده کرد، اگر نمی‌فهمند که چرا ادعای مدیریت کشور را دارند و اگر می‌فهمند که پس دستشان با دشمن در یک کاسه است و دست این‌ها در دست دشمن است.
امام جمعه مشهد مدعی شد: هدف آنان حفظ اقتدارشان است زیرا برای تداوم اقتدار، آنها بعد از اینکه با یک انتخابات مهندسی شده به قدرت دست یافتند، به هر ترتیب آن را حفظ کنند و آن را ادامه بدهند آن هم با دست گذاشتن در دست دشمن و دشمن را به عنوان پشتیبان تداوم قدرت خودشان خود قرار دهند اینها این هدف را دارند وگرنه اینکه کشوری که از اول انقلاب 40 سال است با ما دشمنی می کند نمی آید مشکلات اقتصادی ما را حل کند.
وی افزود: ما بحثمان این است که خوشبختانه ما امروز در وضعیت مقتدرانه‌ای در دنیا قرار گرفته‌ایم که مشکل سیاست و زعامت در منطقه جز با مقاومت ما و جز با نظر ما قابل حل نیست و سرنوشت دشمن به دست ما افتاده و ما در این عرصه قدرتیم و از آن طرف هم دشمن، سفره مردم ما را هدف گرفته و تمام شئون اقتصادی ما را تحت خطر قرار می‌دهد. هم قدرت‌مان را بشناسیم و هم دشمنان را بدانیم و هم دشمن شناس باشیم و جریان‌های وابسته به دشمن را دقیقا تشخیص دهیم و این یعنی بصیرت.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها