کد خبر: 454957
تاریخ انتشار :

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد: ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال 97

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی ربیعی در شانزدهمین سفر استانی خود به مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ریزی های وسیع برای کاهش نرخ بیکاری در سال97توسط دولت یادآور شد: با افزایش حداقل مستمری مددجویان سعی شد تا از فقر درآمدی این اقشار جلوگیری شود.
به گزارش نامه نیوز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با اقدامات حمایتی کشور ایران در شاخص فقر مطلق و فقر شدید در جایگاه خوبی قرار دارد و بهبود زندگی مردم و افزایش قدرت خرید نیز در سیاست‌های دستمزدی تعبیه شده است.
وی از ایجاد صندوق رفاه در بودجه سال 97 خبر داد و گفت: تفاوت این صندوق با سازمان هدف مندی یارانه ها در سیاست‌گذاری رفاهی این صندوق است.
ربیعی خاطرنشان کرد: سازمان هدفمندی یارانه ها مانند بانک یک کارپرداز است که پول را بدون هیچ برنامه‌ریزی مدونی از محل حامل های انرژی برداشت و از چکی به چک دیگر منتقل می‌کند اما صندوق رفاه برای مقابله با فقر به وجود آمده و مبتنی بر فقر زدایی است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در مازندران شغل های پرکاربرد چون "ای سی تی" و "گردشگری" و در درجات بعد صنایع مکمل، بسته بندی، گوشت و آبزیان شناسایی شده و باید بر اساس آن تقسیم تسهیلات صورت گیرد تا وضعیت اشتغال بهبود یابد، ادامه داد: سیاست فقرزدایی در استان مازندران ذیل عنوان بازماندگی از تحصیل، حمایت غذایی، سوتغذیه و مسکن حمایتی در جهت افزایش رفاه شهروندان استان مازندران به کمیسیون حمایتی استان ارجاع شده است.
ربیعی بااشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در استان مازندران در مجموع دو هزار و 132میلیارد تومان تسهیلات ریالی اختصاص یافته که از این مقدار 740میلیارد تومان برای رونق و 750میلیارد تومان نیز برای اشتغال فراگیر در نظرگرفته شده است، خاطرنشان کرد: 480میلیاردتومان نیز برای اشتغال روستایی پیش بینی شده تا چهره اشتغال روستایی تغییر یاید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 130میلیارد تومان از این تسهیلات نیز برای مشاغل خانگی در نظرگرفته شده است و مشاغل پشتیبان نیز 32میلیاردتومان از این تسهیلات را به خود اختصاص داده اند، تصریح کرد: 670میلیاردتومان نیز تسهیلات ارزی برای افزایش نرخ اشتغال برای استان مازندران در نظرگرفته شده که با سخت کوشی و برنامه ریزی درست مدیران این استان باید جذب شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها