کد خبر: 455086
تاریخ انتشار :

تشکیلات خودگردان: تصمیم ترامپ و کنست اعلام جنگ علیه فلسطین است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: تصویب قانون قدس یکپارچه از سوی کنست بیانگر این است که طرف اسرائیلی رسما پایان یافتن روند سازش سیاسی اعلام و تحمیل سیاست‌های خود را آغاز کرده است.
ابوردینه گفت: نه تصمیم ترامپ درباره قدس و نه تصمیمات اتخاذ شده در کنست هیچکدام مشروعیت ندارند. دولت فلسطین تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهد داد چنین طرح‌های خطرناکی اجرا شوند و بر آینده منطقه و کل جهان تاثیر بگذارند.
وی در ادامه نسبت به افزایش اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی و تلاش‌هایش برای بهره‌برداری از تصمیم اخیر دولت آمریکا هشدار داد.
تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: نشست شورای مرکزی که در چهاردهم ماه جاری میلادی برگزار خواهد شد به بررسی تمامی اقدامات لازم برای مقابله با این چالش‌ها که هویت ملی و مذهبی مردم فلسطین را هدف قرار داده‌اند، اختصاص خواهد داشت.
در ادامه این بیانیه‌ آمده است: دولت اسرائیل مسئول افزایش روزانه و خطرناک تنش‌ها در منطقه است و هرگونه تنش برای خارج کردن قدس از معادله سیاسی هرگز منجر به حصول راه حل یا سازشی نخواهد شد.
کنست روز سه‌شنبه به پیش‌نویس قانون "قدس، پایتخت اسرائیل" رای داد.
صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز تاکید کرد: تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به این شهر هرگونه فرصت برای برقراری صلح رانابود می‌کند و تحمیل استمرار خشونت‌ها، افراط گرایی و کشتارها به مردم منطقه است.
عریقات بر لزوم اجماع بین‌المللی در رد سیاست‌های آمریکا و اسرائیل و نیز مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس و محاکمه مسئولان رژیم اشغالگر صهیونیستی تاکید کرد.
همچنین دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: زبان قانون در حل اختلافات از راه‌های مسالمت آمیز و تضمین اجرای عدالت همواره بر زبان زور و تحمیل سیاست‌ها و ابراز قدرت پیروز شده است.
محمود الهباش، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور مذهبی و روابط اسلامی گفت: تشکیلات خودگردان در چارچوب تلاش برای آغاز حرکت بین‌المللی جهت توقف تصمیمات اخیر رژیم اشغالگر برای حفظ حقوق فلسطینی‌ها به دادگاه بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.
الهباش تاکید کرد: کمیته مرکزی فلسطین به ریاست محمود عباس طی روزهای آتی برای بررسی توافقنامه اسلو نشستی برگزار خواهد کرد.
وی گفت: از دو جنبش فتح و حماس نیز برای شرکت در این نشست دعوت شده است.
الهباش در ادامه از موضع‌گیری‌های عهد التمیمی، نوجوان فلسطینی و پایداری‌اش در مقابله با اشغالگران در قدس تقدیر کرد و گفت: او نمونه یک مبارز زن فلسطینی است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها