کد خبر: 456400
تاریخ انتشار :

مصر در پاسخ به ادعای نیویورک تایمز: موضعمان درباره فلسطین تغییری نکرده/در خفا صحبتی نمی‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سامح شکری، وزیر خارجه مصر در گفتگویی تلویزیونی در واکنش به اقدام اخیر روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در انتشار مکالمه‌های ضبط شده منسوب به اشرف الخولی، افسر اطلاعات این کشور اظهار داشت: موضعگیری مصر در حمایت از مردم فلسطین ثابت بوده و تغییری نکرده است و مصر از هیچ طرفی هراس ندارد.
شکری گفت: آنچه این روزنامه منتشر کرده احتمالا در راستای اهدافی سیاسی بوده و طبیعتا بی اساس است.
وزیر خارجه مصر تاکید کرد: مصر طرح‌های بسیاری را برای حمایت از مساله فلسطین و یاری آن پیشنهاد داده که پس از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس درباره آنها گفتگو و رایزنی شد و سپس مصر پیش‌نویس قانونی برای مخالفت با اقدام آمریکا در شورای امنیت را ارائه کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: مصر در خفا صحبتی نمی‌کند و در دفاع از مساله فلسطین و حق فلسطینی‌ها هراسی ندارد. از اعلام موضعگیری‌مان درباره فلسطین هراسی نداریم و این امر از طریق سیاست‌های روشنی که اتخاذ می‌کنیم برای همه روشن است.
مصر اولین کشوری بود که اقدام اخیر واشنگتن درباره قدس را محکوم کرد. این کشور در هشتم دسامبر یعنی دو روز پس از موضعگیری ترامپ خواستار برگزاری نشستی فوق العاده در شورای امنیت برای بررسی اثرات این اقدام در تضعیف روند برقراری صلح در خاورمیانه شد. سپس مصر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت پیشنهاد کرد که ۱۴ کشور به آن رای موافق دادند اما آمریکا آن را وتو کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها