کد خبر: 456651
تاریخ انتشار :

استیو بنن از وبسایت خبری "برایتبارت" جدا شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این تصمیم بنن تنها چند روز پس از جنجالی اتخاذ شده که طی آن این چهره سرشناس راست ملی‌گرا با اظهاراتش درباره "خائنانه بودن" دیدار پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روس، خبرساز شده بود.
آن اظهارات که در کتاب تازه منتشر شده "آتش و خشم؛ درون کاخ‌سفید دونالد ترامپ" نوشته مایکل وولف منتشر شده تا به آنجا خبرساز شد که ترامپ در واکنشی تند نسبت به آن گفت: "استیو بنن همان موقع که سمتش را در کاخ سفید از دست داد، عقلش را هم از دست داد!"
رئیس‌جمهور آمریکا که بسیاری بنن را یکی از ارکان موفقیت او در انتخابات سال گذشته می‌دانند، در چند روز گذشته بارها به کنایه از مشاور سابقش تحت عنوان "استیو آشفته" یاد کرده و وکلای او بنن را به شکایت حقوقی تهدید کرده‌اند.
به گزارش بی.بی.سی استیو بنن در تابستان سال ۲۰۱۶ و هنگامی که ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری شده بود به عنوان رئیس ستاد وارد حلقه یاران ترامپ شد و پس از ورود او به کاخ‌سفید هم به عنوان استراتژیست ارشد ترامپ معرفی شد. او حتی برای مدتی، برخلاف رویه و سنت روسای جمهور آمریکا، به دستور ترامپ صاحب کرسی در جلسات شورای امنیت ملی کاخ سفید شد.
با وجود این، تابستان گذشته، پس از حدود شش ماه حضور در کاخ‌سفید، استیو بنن که از زمان پیوستن ژنرال جان کلی به عنوان رئیس دفتر جدید ترامپ موقعیتش متزلزل شده بود، ناچار به ترک واشنگتن شد اما اعلام کرد همچنان وفادار و حامی رئیس‌جمهور باقی خواهد ماند و در خارج از کاخ‌سفید به جنگ علیه دشمنان ترامپ ادامه می‌دهد.
استیو بنن بلافاصله پس از اخراج از کاخ سفید به برایتبارت بازگشت.
او حتی در ماه دسامبر گذشته به نفع قاضی روی مور، نامزد سناتوری ایالت آلاباما، بارها سخنرانی کرد و در آنجا علت حمایت خود از قاضی مور را نیاز دونالد ترامپ به سناتورهایی چون او برشمرد.
روز سه‌شنبه سازمان خبری برایتبارت با انتشار اطلاعیه‌ای جدایی استیو بنن، از معماران اصلی این رسانه را، تایید کرد و نوشت این موسسه و وکلای بنن در حال مذاکره بر سر "جدایی مصالحه‌آمیز" او هستند.
بنن هم در واکنش به این جدایی گفته: "من به آن‌چه برایتبارت در مدت زمان کوتاهی کسب کرد، مغرورم. آنها در کوتاه زمانی توانستند یک پایگاه خبری در حد و اندازه معیارهای جهانی ایجاد کنند."
این در حالی است که بسیاری برایتبارت را یک موسسه خبری مناقشه برانگیز می‌دانند که به تریبونی برای انتشار اخبار جهت‌دار و جعلی علیه مسلمانان، مهاجران و پرداختن به عقاید راست افراطی تبدیل شده است.
چند روز پیش، خانواده متمول مرسی‌یر، که از حامیان مالی اصلی دونالد ترامپ و استیو بنن بودند اعلام کردند در پی اظهارنظرها منتسب به او در کتاب مایکل وولف، دیگر از بنن حمایت نخواهند کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها