کد خبر: 456714
تاریخ انتشار :

قاضی آمریکایی اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ را متوقف کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از یورو نیوز، «ویلیام السوپ» قاضی منطقه‌ای در سانفرانسیسکو طی حکمی اعلام کرد که تا زمان پایان روند دادخواهی و بررسی فرمان دونالد ترامپ، اجرای برنامه Daca باید به قوت خود باقی بماند.
برنامه «Daca» در سال ۲۰۱۲ میلادی توسط باراک اوباما تایید شد و از آن زمان توانست از اخراج حدود ۸۰۰ هزار کودک و نوجوان جلوگیری و از حق کار قانونی آنها حمایت کند.
این برنامه از کودکانی که توسط والدینشان بطور غیرقانونی به آمریکا آورده شده بودند و اکنون در معرض خطر اخراج قرار داشتند، محافظت می‌کرد. رئیس جمهوری آمریکا در ماه سپتامبر تصمیم گرفت تا به این برنامه پایان دهد.
کودکان و نوجوانان فاقد اسناد قانونی که تحت حمایت برنامه «Daca» قرار می‌گیرند به «Dreamers» مشهور هستند. پس از صدور فرمان لغو این برنامه توسط دونالد ترامپ، چندین ایالت و سازمان و همچنین شمار قابل توجهی از شخصیت های حقیقی و حقوقی از مراجع قضایی خواستند تا برای حفظ این برنامه و محافظت از این نوجوانان وارد عمل شوند.
دونالد ترامپ در دوران کارزار انتخاباتی خود وعده داده بود که در چهارچوب سیاست های ضدمهاجرتی خود به برنامه «Daca» پایان دهد و کنترل‌های مرزی را بیشتر کند تا به این ترتیب فرصت های شغلی بیشتری برای کارگران آمریکا فراهم شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها