کد خبر: 456788
تاریخ انتشار :

احتمال اخراج جولیان آسانژ از سفارت اکوادور در لندن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نشریه خبری ایندیپندنت روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: «ماریا فرناندا اسپینوسا» وزیر امور خارجه اکوادور با بیان اینکه تداوم حضور جولیان آسانژ 'نمی‌تواند پایدار باشد'، اظهار داشت که این کشور مشغول بررسی راهکارهایی است که از بن‌بست کنونی خارج شود.
وی گفت که بدون همکاری‌های بین‌المللی، به‌ویژه از سوی دولت انگلیس نمی‌توان به راه‌حل مناسبی دست پیدا کرد.
بااین‌حال یک سخنگوی دولت انگلیس گفت: دولت اکوادور آگاه است که برای حل این مساله، جولیان آسانژ باید از سفارت خارج و محاکمه شود.
جولیان آسانژ 46 ساله بنیان‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس که در سال 2010 از سوی سیستم قضایی سوئد متهم به آزار جنسی شده بود، از بیم آنکه در صورت رفتن به سوئد به دلیل افشاگری‌های صورت گرفته از این کشور به آمریکا مسترد شود، در سال 2012میلادی به سفارت اکوادور در لندن گریخت و درخواست پناهندگی وی پذیرفته شد.
درحالی‌ که دستگاه قضایی سوئد در 19 ماه مه 2017 تحقیق دراین رابطه از آسانژ را کنار گذاشت و خواستار ابطال حکم بازداشت اروپایی وی شد اما پلیس انگلیس همچنان مترصد بازداشت وی به دلیل نقض برخی قوانین وثیقه گذاری دراین کشور است و آسانژ، همچنان در سفارت اکوادور محبوس است.
چندی پیش نیز خارج شدن حساب کاربری جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در شبکه اجتماعی توییتر از دسترس کاربران، خبرساز شده بود.
تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر گزارش داد: حساب توییتر جولیان آسانژ روز یکشنبه درست پیش از آغاز جشن کریسمس حذف و از دسترس کاربران این شبکه خارج شد. حساب توییتری منتسب به آسانژ که بیش از 600هزار دنبال کننده داشت، بار دیگر در بامداد روز دوشنبه فعال شد. این درحالی بود که آخرین پیام توییتری آسانژ مربوط به کاریکاتوری از 'بابا نوئل' بود که برای ارسال هدایای کریسمس از فهرست ویکی لیکس با مشخص کردن افراد 'خوب' و 'بد' استفاده می کرد.
این حساب توییتر پس از فعال شدن، در ابتدا پنج هزار دنبال کننده داشت که به سرعت به 388هزار دنبال کننده رسید. این حساب اکنون 631 هزار و 802 دنبال کننده دارد. مسئولان توییتر به این درخواست که علت حذف و خارج از دسترس شدن حساب توییتر آسانژ چه بود، پاسخی ندادند
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها