کد خبر: 457778
تاریخ انتشار :

فعال سیاسی اصولگرا: تشکیل «شورای همگرایی اصولگرایان» تکرار اشتباهات گذشته است/ جامعه روحانیت مبارز با یک تصمیم اشتباه خود را به حاشیه برد!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ابوالقاسم رئوفیان»، فعال سیاسی اصولگرا، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره آغاز به کار دوباره شورای همگرایی اصولگرایان گفت: اگر تشکیل این شورا مبتنی بر ایجاد وحدت باشد قابل ستایش است اما اگر به نام همگرایی، شورایی تشکیل شود که هدفش فردگرایی و عدم توجه به تمامی گروه های جریان اصولگرایی باشد، نتیجه ای حاصل نمی شود و آش همان آش و کاسه همان کاسه است.
به گزارش نامه نیوز، این فعال اصولگرا معتقد است چیزی از این شوراها در نمی آید. او توضیح داد: مگر تا به امروز شوراهایی که تشکیل شده بر محور واگرایی بوده که امروز خلق شورایی با عنوان همگرایی ضرورت پیدا کرده است؟ این همان تکرار اشتباهات گذشته و تشکیل جمع هایی است که پیش از این هم تجربه شده و شکست خورده است.
رئوفیان درباره نقش جامعه روحانیت مبارز در همگرایی اصولگرایان گفت: جامعه روحانیت وضعیت خوبی ندارد و این هم ناشی از تصمیمی نادرستی است که در جریان انتخابات ریاست جمهوری گرفت؛ آنجا که محوریت را به جمنا داد و خود در حاشیه قرار گرفت.
دبیرکل حزب ایران زمین با بیان اینکه قرارگیری جامعه روحانیت مبارز در حاشیه باعث شده بازسازی آن دشوار شود، اظهار کرد: اگرچه جامعه روحانیت مبارز از قبل وضع خوبی نداشت اما با پیوستن به جمنا و محور کردن این تشکل نوظهور، نتیجه ای را در انتخابات ریاست جمهوری رقم زد که همه آن را دیدیم. عده ای تصور کردند اصولگرایی و جامعه روحانیت مبارز اقبالی در جامعه ندارند و با قرار گرفتن پشت تابلوی جمنا و تغییر نام می توانند اقبال عمومی کسب کنند. در آن زمان که دبیرکل جبهه ایستادگی بودم درباره عواقب ناخوشایند این تصمیم هشدار دادم اما کسی توجه نکرد.
به اعتقاد رئوفیان وضعیت جامعه روحانیت مبارز تا آن زمان که آیت الله مهدوی کنی در قید حیات بودند مناسب بود اما بعد از فوت ایشان این تشکل دینی با مشکل مواجه شد. او به نقل از آیت الله موحدی کرمانی، که امروز یکی از اضلاع اصلی جامعه روحانیت است، گفت «اصولگرایان به حرف او گوش نمی دهند و کار خود را انجام می دهند.»
رئوفیان افزود: اصولگرایان با این اقدامات شان ضربات جدی به جامعه روحانیت مبارز زدند و شواهد نشان می دهد تصمیمات آنها بر اساس خرد سیاسی و جمعی نیست.
منبع: برنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها