کد خبر: 459198
تاریخ انتشار :

انتقاد شدید العرب از حکومت قطر: تمام همت خود را صرف بهبود رابطه با ایران کرده اید؛ متوجه نیستید چه می کنید / روحانی به دنبال تحریک سعودی هاست!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این روزنامه عرب زبان ادامه داد: رئیس جمهور ایران، حسن روحانی در روز سه شنبه طی سخنانی بر این مساله تاکید کرد که ایران همواره در کنار دولت و ملت قطر بوده و خواهد بود و باید از ظرفیتهای موجود برای بهبود روابط این دو کشور استفاده شود.
به گزارش نامه نیوز ایرانی ها فرصتی را از دست نمی دهند، مگر اینکه از آن برای گسترش دادن دایره اختلافات بین قطر و همسایگان خلیج فارسی اش استفاده می کنند و در این میان از سیاست فرار به جلویی بهره می گیرند که مسئولان قطری در پیش گرفته اند و در جست و جوی پناهگاههای دیگری به غیر از شورای همکاریهای خلیج فارس هستند.
ایران و همچنین ترکیه از مخالفت قطر با مذاکرات دول خلیج فارس در جهت حل بحران، استفاده کرده و آن را در توافق های مختلف، قراردادهای طولانی مدت و هزینه های روبه افزایش غرق کنند.
ایران همچنین فرصت غزلسرایی برای سعودیها را نیز از دست نمی دهد، همانطور که روحانی طی سخنان خود در روز سه شنبه در کنفرانس اتحادیه پارلمانهای کشورهای اسلامی بدان اشاره کرد.
به گفته تحلیلگران، قطر متوجه نیست که نزدیکی آن به تهران، تنها به منزله ایستگاهی برای تحریک سعودیهاست که هر گونه مذاکره ای با ایران را رد می کند.
به عقیده روحانی، فشار بر قطر و ملت آن امری غیر قابل قبول است و باید اختلافات بین دولتهای منطقه از طریق مذاکره و گفتگو حل شود.
در مقابل، رئیس پارلمان قطر از حمایت موثر جمهوری اسلامی از دولت و ملت قطر در شرایط بحرانی، تقدیر کرد.
با شروع بحران در روابط قطر و دولتهای خلیج فارس، این دولت تمام توافقهای خود با دولتهای مذکور و بویژه قراردادهای غذایی را نقض کرده و تمام همت خود را صرف بهبود روابط با ایران و ترکیه نمود؛ بی آنکه به پیامدهای این مساله برای آینده قطریها عنایتی داشته باشد.
منبع: انتخاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها