کد خبر: 459256
تاریخ انتشار :

پنتاگون: نگرانی‌های ترکیه درباره پ‌ک‌ک را درک می‌کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، آدریان رانکین گالووی سخنگوی پنتاگون روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: پنتاگون نگرانی های ترکیه درباره سازمان تروریستی پ ک ک را به رسمیت می شناسد.
وی در ادامه افزود: ما نگرانی های ترکیه درباره پ ک ک را درک می کنیم، سازمانی که توسط آمریکا نیز در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است. ایالات متحده هیچ گونه حمایتی از پ ک ک انجام نمی دهد.
این بیانیه در حالی منتشر شده است که ریاست ستاد مشترک ترکیه روز گذشته از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه کردها در منطقه عفرین خبر داد. این عملیات، "شاخه زیتون"، نامگذاری شده است.
وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن دخالت نظامی ترکیه، این دخالت را تجاوز جدید ترکیه به سوریه دانسته است.
ترکیه مدعی است که هدف از آغاز این عملیات در شهر عفرین، برقراری امنیت و ثبات در طول مرزهای مشترک با سوریه است. ترکیه اعلام کرده است که قصد دارد گروه های تروریستی را در منطقه از بین برده و از مردم سوریه محافظت کند.
ارتش ترکیه اعلام کرده است که این عملیات در چارچوب حقوق ترکیه بر اساس قوانین بین المللی ، تصمیمات شور ای امنیت سازمان ملل و حق دفاع از خود که در منشور سازمان ملل به آن اشاره شده، آغاز گردیده است.
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین از همه طرف ها خواسته است تا از تشدید درگیری ها و تنش در منطقه خودداری کرده و تمرکز اصلی خود را بر روی داعش قرار دهند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها