کد خبر: 459794
تاریخ انتشار :

احتمال حضور دونالد ترامپ در اجلاس داووس قوت گرفت

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کنگره آمریکا با رای مثبت خود برای پایان دادن به تعطیلی سه روزه دولت آمریکا، موجب شد فعالیت دولت ترامپ از امروز (سه‌شنبه) به حالت عادی بازگردد.
بر اساس گزارش رسانه‌ها به احتمال بسیار ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا در سفر داووس ترامپ را همراهی نخواهد کرد.
سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: اگر همه مسایل همانگونه که انتظار می‌رود، پیش رود و دولت آمریکا بازگشایی شود، هیات آمریکا امروز (سه شنبه) به داووس سفر می‌کند و رییس جمهور آمریکا بعدا می‌رود.
قرار بود هیاتی از اعضای کابینه آمریکا روز دوشنبه آمریکا را به مقصد سوئیس ترک کند اما به دلیل تعطیل شدن دولت فدرال آمریکا سفر این هیات به تاخیر افتاد.
قرار است ترامپ در این اجلاس دوباره پیام "اول آمریکا" را در میان نخبگان اقتصادی و سیاسی جهان بدهد.
سندرز در پاسخ به سوالی درباره شرکت نکردن ترامپ به دلیل تعطیل شدن دولت فدرال آمریکا در جلاس داووس گفت: من نمی‌دانم اما به احتمال بسیار این سفر انجام می‌شود. البته اولویت ما این است که مطمئن شویم که دولت بازگشایی می‌شود.
این اظهارات درحالی بیان شد که رکس تیلرسون، وزیرخارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود، درصورتیکه دولت هنوز تعطیل باشد، وی سفرش به داووس را لغو می‌کند.
هم چنین کاخ سفید اعلام کرد که قرار است امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای انجام سفر رسمی به واشنگتن در اواخر امسال از سوی ترامپ دعوت شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها