کد خبر: 460142
تاریخ انتشار :

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس: درآمد ۳۷ هزار میلیارد تومانی دولت از محل یارانه‌ها در سال ۹۷/ مکانیزم شناسایی اشخاص ثروتمند باید شفاف باشد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدحسن حسینی شاهرودی درخصوص مشخص شدن سقف درآمدی حاصل از محل هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سقف درآمدهای حاصل از محل هدفمندی یارانه ها در سال آینده ۳۷هزار میلیارد تومان تعیین شده که بیانگر حذف بخشی از جمعیت یارانه بگیر در کشور است.
وی عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: باید توجه داشت مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی مجلس نیز بررسی و با توجه به اهمیت موضوع اصلاح پرداخت یارانه های نقدی، پیش بینی می شود در این خصوص با حساسیت بیشتری تصمیم گیری شود.
مکانیزم شناسایی اشخاص ثروتمند باید شفاف باشد
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ادامه داد: احتمال دارد که مجلس با کاهش سقف درآمدهای حاصل از محل هدفمندی یارانه ها، موافقت کند اما این موافقت مشروط به رعایت نکاتی است.
حسینی شاهرودی افزود: ساز و کار حذف دهک‌های ثروتمند از دریافت یارانه نقدی باید به صورت مشخص تعیین شود همچنین مکانیزم شناسایی اشخاص ثروتمند باید شفاف باشد.
وی در این رابطه ادامه داد: استفاده درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها باید مشخص شود چرا که اگر درآمدهای مذکور به سمت هزینه های جاری و بزرگ شدن دولت برود، مجلس با این روند مخالفت می کند.
لزوم تقویت حقوق اقشار ضعیف و بازنشستگان با حقوق کم
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید بخشی از منابع حاصل از حذف یارانه ثروتمندان، صرف تقویت دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه همچنین بازنشستگان با حقوق کم شود.
حسینی شاهرودی یادآور شد: باید درآمدهای حاصل از محل هدفمندی یارانه ها، به صورت شفاف در راستای حمایت از تولید، اشتغال و صادرات صرف شود.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها