کد خبر: 460372
تاریخ انتشار :

علی ربیعی: نباید مشکلات کشور را کتمان کرد/ سهم بازار جهانی حق مردم ایران است/ 9 میلیون جمعیت منتظر کار

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی ربیعی امروز در نشستی صمیمی با مسوولان، مردم و سرمایه‌گذاران شهرستان لنگرود اظهارکرد: هنوز در کشور مشکلات زیادی وجود دارد و حقوق بازنشسته‌ها و کارگران کافی نیست ولی مسیری را که تاکنون دولت رفته درست بوده و مسیر دیگری برای حل مشکلات وجود ندارد ولی باز هم گشایش‌های اساسی صورت نگرفته است .
به گزارش نامه نیوز، وزیر کار با اشاره به اینکه نباید مشکلات کشور را کتمان کرد، ادامه داد: اگر به زنجیره جهانی اقتصادی وصل نشویم نمی‌توانیم در داخل تحول ایجاد کنیم و اقتصاد به سمت کاهندگی پیش خواهد رفت. کارهای پیچیده و اساسی حل نشده‌ای وجود دارد و حق مردم ایران است که سهم خود را در بازار جهانی بدون اینکه تحقیر شوند، بگیرند.
ربیعی متذکر شد: جهت‌گیری دولت این‌گونه است که زندگی مردم آسیب نبیند و قدرت خرید مردم هم پایین نیاید.باید برنامه‌های توسعه‌ای را نیز دنبال کنیم. دولت بسیار از کارهای زمین‌مانده را حل کرد و هنوز مسیرهای پیچیده‌ای را پیش‌رو داریم که ساده‌سازی آنها هم خیلی کار دارد. 9 میلیون جمعیت منتظر کار در کشور وجود دارد که چهار میلیون نفر فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که از این میان 500 هزار نفر آنها از دانشگاه‌های دولتی معتبر هستند.
وی افزود: اگر بخواهیم هشت درصد رشد داشته باشیم به بیش از 700 هزار میلیارد تومان پول نیاز خواهیم داشت و در گذشته یک‌رقم رشد صد هزار شغل ایجاد می‌کرد درحالی‌که هم اکنون ما با پدیده رشد بدون اشتغال روبه‌رو هستیم. ایجاد هر شغل به‌طور متوسط 400 تا 500 هزار تومان، در نفت 12 میلیارد تومان، در پتروشمیی چهار تا پنج میلیارد تومان و در فولاد 800 میلیون تومان نیاز دارد لذا اگر اشتغال موجود حفظ شود ارزشش بیشتر است.
ربیعی یادآور شد: برای پرداخت بیمه‌ها تاکنون یک‌هزار و 170میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شده که در برنامه‌های بیمه استان‌های مرزی و استانی‌هایی که نابرابری بیشتر در آنها وجود دارند اولویت خواهند داشت.
لاهوتی: باید جلوی واردات برنج گرفته شود
همچنین در این نشست نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس نیز گفت: عزم و اراده دولت و کشور در این جهت است که سال آینده تحول عظیمی در اشتغال کشور صورت بگیرد و پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال روستایی اقدام بزرگی است که توسط چند بانک از جمله بانک کشاوررزی پرداخت می‌شود که از جمله این اقدامات دولت محسوب می‌شود.
مهرداد لاهوتی با انتقاد از مالیات بر ارزش افزوده کالا افزود: این رقم در قانون 9 درصد است ولی از یک کالا 27 درصد اخذ می‌شود و این موضوع قابلیت رقابت را از تولید کننده داخلی می‌گیرد.
وی با اشاره به تعرفه محصولات کشاورزی تصریح کرد: تعرفه‌های واردات برخی محصولات کشاورزی ابریشم از 200 درصد در گذشته که هم‌اکنون به 15 درصد کاهش یافته و درباره واردات چای نیز نگران هستیم. نیاز کشور به چای 120 هزار تن است و 30 هزارتن آن را تولید می‌کنیم و اگر چای وارد نشود چای ایرانی با بهترین قیمت به فروش می‌رسد.
لاهوتی همچنین اظهارداشت:در 45 روز اخیر سه نامه به وزیر صنعت نوشته شده که برخی گفته‌اند برنج وارد کنید درحالیکه یک‌هزار و صد تن برنج وارد شده که نیاز به برنج وارداتی 500 هزار تن است و باید جلوی واردات برنج گرفته شود. اگر جلوی واردات برنج گرفته شود می‌توان در تولید برنج به خودکفایی رسید.
نماینده لنگرود متذکر شد: چهار هزار هکتار باغ توت، سه هزار هکتار اراضی شالیزاری و هفت هزار هکتار باغ چای تاکنون از بین رفته است.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها