کد خبر: 460776
تاریخ انتشار :

مسعود بارزانی و اصرار چندباره روی همه پرسی جدایی طلبانه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز وی در گفت و گو با شبکه خبری انگلیس که رسانه های عراقی نیز آن را بازتاب دادند، تاکید کرد از برگزاری همە پرسی پشیمان نیست و بە تلاش های خود برای استقلال کردستان عراق ادامە خواهد داد.
وی گفت: این حرف درستی نیست کە عدەای می گویند مشکلات کنونی کردستان عراق نتیجه برگزاری همە پرسی است درحالیکە این مشکلات قبل از سال ۲٠۱٤ میلادی و با قطع بودجە اقلیم از سوی بغداد شروع شد.
بارزانی در ارتباط باجایگزین های همە پرسی اظهار داشت : کسانیکە زمان همە پرسی را مناسب نمی دانستند هیچ جایگزین و زمانی برای برگزاری همە
پرسی بە ما پیشنهاد نکردند.
وی در خصوص موضوع کرکوک نیز اظهار داشت: آنچە کە در کرکوک اتفاق افتاد (عقب نشینی پیشمرگه های وابسته به اتحادیه میهنی در برابر ارتش عراق) خیانت کرد بە کرد بود در حالیکە من هنوز بر این باورم که کرکوک باید شهری برای همزیستی همە
مذاهب و اقوام باشد.
بارزانی بار دیگر ادعا کرد که همە پرسی تصمیم همە احزاب کرد عراقی بود و کسی بە ما نگفت مخالف آن است.
رئیس حزب دموکرات کردستان عراق با نامبردن از کرکوک تحت عنوان مناطق اشغال شدە گفت: مابر این باوریم کە سرنوشت کرکوک و سایر مناطق از طریق گفت و گو رقم بخورد.
بارزانی همچنین تصریح کرد ما برای رسیدن بە توافق از طریق گفت و گو امیدواریم ضمن اینکە تن بە پذیرش شرایط کنونی کرکوک نخواهیم داد.
وی در خاتمە در خصوص شکل گیری مجدد داعش در منطقە تاکید کرد و گفت ما اجازە چنین کاری را در مناطق تحت کنترل خود نخواهیم داد.
مسعود بارزانی از زمان برگزاری همه پرسی یک جانبه که به گفته احزاب مختلف کردی تعبات ویرانگری بر مسائل کردی و کردستان عراق داشته است ، عملا در یک انزوای سیاسی بسر می برد.
آغاز گفت و گوهای بغداد و اربیل و روند مثبت آن برای حل اختلافات فی ما بین از دیگر مسائلی است که ناظران آن را دلیلی بر انزوای هر چه بیشتر مسعود بارزانی می دانند که همچنان بر افکار جدایی طلبانه خود اصرار می ورزد.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها