کد خبر: 460921
تاریخ انتشار :

آخرین وضعیت امدادرسانی به استان‌های درگیر برف/امدادرسانی ۱۱ تیم امدادی در محور قم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز شاهین فتحی با بیان اینکه از ۵ بهمن ماه تاکنون ۱۸ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، همدان و مرکزی از برف وکولاک متاثر بوده‌اند، گفت: تاکنون در ۱۱۸ محور، شهر و روستا مورد امدادرسانی قرار گرفته‌اند همچنین تاکنون به ۲۷ هزار و ۲۰۰ نفر امدادرسانی شده است.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان هلال احمر، وی با بیان اینکه ۸۲۰۰ نفر نیز در پی این عملیات‌ها اسکان اضطراری یافته‌اند،اظهارکرد: ۲۱ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده و خدمات سرپایی نیز به شش نفر ارائه شده است. در عین حال تاکنون ۱۲۵۵ خودرو از زیر برف رهاسازی شده‌اند. طی عملیات‌های امداد و نجات که از سوی ۳۱۰ تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر انجام شده، ۱۰۵۰۰ تخته پتو، ۳۷۰۰ بطری آب معدنی، ۲۰۵۰ قوطی کنسرو، ۳۰۰ کیلوگرم خرما، ۱۰۰۰ قرص نان و ۲۷۰۰ بسته بیسکوییت میان مردم توزیع شده است.
محمدرضا بهرامی - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم- با بیان اینکه ۱۱ تیم امدادی جمعیت هلال احمر از شب گذشته در محورهای مواصلاتی قم در حال امدادرسانی هستند،گفت: بارش برف سنگین و بی سابقه در این محور منجر به گرفتار شدن خودروهای بسیاری شده است که امدادگران در حال خدمت رسانی به خودروهای گرفتار شده در برف هستند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: توصیه می‌شود مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز و به توصیه‌های عوامل امدادی و پلیس توجه کنند. در ضمن تاکنون ۱۵۰ کیلوگرم خرما و ۱۰۰۰ بسته نان و ۱۵۰۰ عدد بیسکویت بین مسافران و درراه ماندگان توزیع شده است همچنان پایگاه‌های اسکان اضطراری جمعیت آماده پذیرایی و اسکان در راه ماندگان است.
بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، بهرامی با اشاره به حضور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در محور قم - تهران و هماهنگی‌های انجام شده با وزارت راه گفت: جمعیت هلال احمر استان در پی بارش برف و کولاک در محورهای مواصلاتی به قم به صورت صد در صد در حال آماده‌باش است و مقرر شده، گاردریل بین اتوبان در این محور جهت بازگشت مسافران به شهرهای خود بازگشایی شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها