کد خبر: 461042
تاریخ انتشار :

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو: خاموشی‌ها تا غروب رفع می‌شود/ آماده باش پدافند غیرعامل وزارت نیرو تا زمان اعلام وضعیت زرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

میثم جعفرزاده درباره آخرین وضعیت آب و برق کل کشور با توجه به بارش برف و برودت هوا اظهار داشت: از یک هفته گذشته به همه شرکت‌های استانی که اعلام شده بود وضعیت جوی نامناسب خواهند داشت، آماده‌باش داده بودیم که در این بین شهر تهران، شهرستان‌های تهران، البرز، گیلان و قزوین بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: در حال حاضر در تهران کمتر از نیم درصد مشترکین قطعی برق دارند و 200 تیم عملیاتی در شهر تهران حضور دارند و به صورت موردی که بیشتر موارد نیز در شمال غرب تهران است، در حال رفع خاموشی ها هستند، اما مشکل مهم ما وضعیت راه ها است که شرایط خاصی داشته و مسدود هستند، اگر با کمک راهداری موانع برطرف شود انتظار داریم که شرایط تا غروب نرمال شود.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو تصریح کرد: قطعی برق تهران بیشتر به دلیل شکستن درختان و افتادن آنها روی خطوط فشار متوسط و ضعیف بوده که باعث وضعیت لکه ای خاموشی در برخی نقاط بخصوص شمال غرب تهران شد.
وی بیان کرد: ممکن است مشترکان موردی گزارشاتی داشته باشند اما به لحاظ شبکه‌ای مشکلی نداریم و سامانه 121 و 122 نیز فعال است.
جعفرزاده این نکته را یادآور شد که با توجه به پیشگیری‌های که از چندسال گذشته در شبکه توزیع برق تهران داشتیم 7 هزار کیلومتر خطوط خودنگهدار را جایگزین کردیم که باعث شد در این خطوط اتفاق خاصی نداشته باشیم.
وی همچنین گفت: در استان گیلان و البرز هرکدام کمتر از یک درصد خاموشی داریم.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود امشب یخبندان داشته باشیم وضعیت پست‌ها و ترانس‌ها رصد می‌شود و پایش کلی داریم.
وی درباره وضعیت آب در نقاط مختلف کشور نیز گفت: وضعیت چاه‌ها، تلمبه خانه‌ها و تصفیه خانه‌ها به صورت آنلاین رصد می‌شود تا زمانی که وضعیت زرد اعلام نشود و آرامشی را در حوزه بحران نداشته باشیم، آمادگی‌مان را حفظ خواهیم کرد.
جعفرزاده درباره از مدار خارج شدن برخی چاه‌های آب سطح استان تهران نیز توضیح داد: منابع تامین آب از یک جا نیست وقتی یک چاه از مدار خارج می‌شود ما دو سه مرحله منابع جایگزین برای تامین آب مثل خطوط انتقال، تصفیه خانه‌ها و چاه‌ها را داریم و این قابلیت را داریم که مانور خطوط انتقال آب داشته باشیم.
وی افزود: در حال حاضر مشکل برق چاه‌های آبی که از مدار خارج شده بودند، برطرف شده و شرایط نرمال است، ضمن اینکه حتی اگر شرایط بی‌برقی هم بر چاه‌ها حاکم بود، مشکلی نداشتیم و از منابع دیگر آب تامین می‌شد.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها