کد خبر: 461300
تاریخ انتشار :

ادامه هجمه سعودی-صهیونیستی علیه ایران؛

فرافکنی صهیونیستها درباره روابط تهران-بیروت و محبوبیت حزب الله

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از آنکه ادعای صهیونیست ها در خصوص اقدام ایران برای تولید جنگ افزار در لبنان راه به جایی نبرد اکنون رژیم صهیونیستی که از شکست همپیمانان خود در سوریه خشمگین بوده و دسیسه ریاض برای لبنان نیز بی نتیجه مانده، دست به اقدامی جدید زده و مدعی شده که ایران در پی استقرار «شعبه دوم» خود در لبنان است.
به گزارش نامه نیوز، در همین رابطه «یورو نیوز» با اشاره به اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این رابطه می نویسد: «سرهنگ رون منلیس» سخنگوی ارتش اسرائیل به لبنان هشدار داده است که اگر ایران تولید تسلیحات دقیق را در این کشور توسعه دهد و اگر حزب الله کنترل نظام سیاسی لبنان را به دست بگیرد، احتمال جنگ بین اسرائیل و لبنان افزایش خواهد یافت.
سخنگوی ارتش اسرائیل این سخنان را در مقاله ای بیان کرده و در اقدامی کم سابقه در چندین وب سایت لبنانی از جمله وب سایت «الحوار المتمدن» منتشر شده است.
رون منلیس در بخشی از مقاله اش ادعا کرده ایران سایتهای موشکی در لبنان ساخته است. وی افزوده است: «مسئله دیگر انتقال سلاح، پول و مشاوره نیست. ایران یک شعبه جدید، شعبه لبنانی باز کرده است و حزب الله و ایران در حال حاضر یک کارخانه موشک سازی راه انداخته اند.»
سخنگوی ارتش اسرائیل افزوده است: لبنان در حال تبدیل شدن به یک کارخانه بزرگ موشک سازی است.
تل آویو در اقدامی مشترک با واشنگتن و ریاض هجمه جدیدی را علیه توان دفاعی-موشکی ایران به راه انداخته اند و درصددهستند تا به هر نحو ممکن محدودیت هایی را بر توان موشکی ایران اعمال کنندوی افزوده است: به دنبال بمباران سوریه از سوی اسرائیل، ایران به این ارزیابی رسید که سوریه دیگر مکان امنی برای ساخت کارخانه های جدید تولید موشک نیست. به همین خاطر تهران تصمیم گرفته که این کارخانه ها را به لبنان منتقل کند تا برنامه های جدید را در منطقه تحت کنترل جنبش حزب الله مورد محفاظت قرار دهد.
به نوشته یورو نیوز، هدف انتشار این مقاله ارسال هشدار به شهروندان لبنانی، ارتش و دولت لبنان است که از نظر اسرائیل بیش از گذشته تحت نفوذ حزب الله قرار گرفته اند.
رون منلیس با انتقاد از دولت لبنان نوشته است: «آنها در حال ساخت زیرساختهای تروریستی و کارخانه های تولید سلاح هستند.»
وی همچنین افزوده است: ارتش اسرائیل برای مواجهه با این خطر رو به افزایش، نیروها و امکاناتش را در جبهه شمالی اسرائیل به طور معناداری افزایش داده است.
سخنگوی ارتش اسرائیل در پایان مقاله اش گفته است: اسرائیل تجربه طولانی در جمع آوری اطلاعات از دشمنانش دارد و خود را برای هر سناریویی آماده کرده است.
این اقدام سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حالی است که تل آویو در اقدامی مشترک با واشنگتن و ریاض هجمه جدیدی را علیه توان دفاعی _ موشکی ایران به راه انداخته و درصدد هستند تا به هر شکل ممکن محدودیت هایی را بر توان موشکی ایران اعمال کنند.
در این میان آمریکا به طور مرتب با اعضای شورای امنیت جلسات خصوصی برگزار می کند و مقامات رژیم صهیونیستی نیز از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، در حال انجام دیدارهای متعدد با رهبران کشورهای مختلف و فراکنی درباره توان موشکی ایران هستند.
در همین رابطه قرار است نتانیاهو طی روزهای آینده با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دیدار کند. وی پیش از پرواز به سمت مسکو، مدعی شد ایران تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای تثبیت حضور و تاسیس پایگاه نظامی در سوریه انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه اسرائیل با این اقدامات شدیدا مخالف بوده و البته در حال انجام عکس‌العمل‌هایی علیه آن است، گفت: درباره این مسائل با پوتین گفتگو خواهد کرد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای بی‌اساسش علیه ایران، افزود: تلاش‌های تهران برای تبدیل کردن لبنان به پایگاه عظیم موشکی که می‌تواند از آنجا با موشک‌های نقطه‌زن اسرائیل را هدف قرار دهد، از دیگر محورهای رایزنی او با رئیس‌جمهور روسیه خواهد بود.
نتانیاهو درباره سفرهای متعدد خود به روسیه و دیدار با پوتین نیز گفت: این سفرهای متناوب با هدف هماهنگی نظامی ارتش‌های روسیه و اسرائیل در موضوع سوریه است.
پیشتر روزنامه «هاآرتص» چاپ فلسطین اشغالی نیز گزارش داده بود که نتانیاهو همچنین درباره توافق هسته‌ای ایران و ضرب‌الاجل رئیس‌جمهور آمریکا برای تغییر برجام، با پوتین صحبت خواهد کرد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها