کد خبر: 461448
تاریخ انتشار :

ائتلاف های حیدرالعبادی و عمارالحکیم جداگانه درانتخابات رقابت می کنند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ائتلاف النصر به ریاست حیدرالعبادی نخست وزیر و جریان حکمت ملی عراق به ریاست سید عمار الحکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق که پیش از این بر سر ارائه لیست مشترک در انتخابات پارلمانی عراق توافق کرده بودند، در بیانیه ای که دوشنبه شب از سوی «سید علی العلاق» به نمایندگی از ائتلاف نصر و «شیخ حمید معله» به نمایندگی از جریان حکمت ملی اعلام شد، از جدایی از یکدیگر و ارائه لیست مستقل در انتخابات خبر دادند.
به گزارش نامه نیوز، در این بیانیه آمده است: ائتلاف النصر و جریان حکمت ملی توافق کردند که در انتخابات پارلمانی عراق در دو لیست انتخاباتی شرکت کنند.
بیانیه حاکی است: این توافق با رضایت دو طرف و بر اساس منافع مشترک صورت گرفته است و مبتنی بر بر ارزیابی فنی طرفین است.
در ادامه این بیانیه بر ادامه همکاری دو ائتلاف و روابط مثبت با یکدیگر تاکید شده است. همچنین هر دو بر انجام تبلیغات انتخاباتی سالم و آماده سازی فضای مناسب برای جامعه در راستای انتخاب نمایندگان خود در پارلمان و در شوراهای استانی با آزادی کامل و تلاش برای استفاده موفق مردم از این حق قانونی تاکید دارند.
جریان حکمت ملی و ائتلاف النصر در این بیانیه همچنین اعلام کردند که بعد از انتخابات و در راستای ائتلاف های گسترده تر برای تشکیل دولت ملی که خواسته ها و انتظارات مردم عزیز عراق را محقق می کند همراه خواهند بود.
انتخابات پارلمانی عراق قرار است 12 ماه می 2018 (22 اردیبهشت ماه 97) برگزار شود.
با توجه به اینکه نظام اداره عراق مبتنی بر پارلمان است و انتخاب نخست وزیر، رییس جمهور، رییس پارلمان و وزیران کابینه مرتبط با انتخابات پارلمانی است، بر همین اساس، انتخابات پارلمانی که هر چهارسال یکبار در عراق برگزار می شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.
به دلیل این که انتخابات امسال، اولین انتخابات بعد از پیروزی کامل عراق بر گروه تروریستی داعش است، این انتخابات با اهتمام مضاعفی مورد توجه جریان های سیاس داخل عراق و کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته و گفته می شود که این انتخابات ساختار آینده سیاسی را ترسیم می کند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها