کد خبر: 461822
تاریخ انتشار :

رئیس قوه قضاییه: دیگر کسی از سکولار بودن دنیا سخن نمی‌گوید و این ناشی از انقلاب اسلامی است/ نظام قضایی کشور رو به تکامل است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در حاشیه مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت:‌ در آستانه دهه فجر انقلاب هستیم. ما می‌دانیم انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) تحول عظیمی در بعد عملی و نظری بوجود آورد.
به گزارش نامه نیوز، رییس قوه‌قضاییه با بیان اینکه جامعه اسلامی فراتر از مرز جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: امام راحل یک نظام سیاسی بی‌بدلیل و مردم سالاری دینی را بنیان گذاشت و رقیب لیبرال دموکراسی غرب شد. ارزش‌هایی بنیان نهاد که غربی‌ها نمی‌توانستند این ارزش‌ها را جمع کنند و این بعد نیازمند تحقیق و تبیین است.
وی خاطرنشان کرد: امروز دیگر کسی از سکولار بودن دنیا سخن نمی‌گوید و این ناشی از انقلاب اسلامی است. در بعد عملی، امام (ره) خودباوری، استقلال و آزادی را به مردم بازگرداند. اینکه همه مردم در صحنه هستند و گاهی جلوتر از مسئولان هستند ناشی از انقلاب است. مردم بصیر شدند و به خودباوری رسیدند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه مسئولان چقدر توانستند در مسیر انقلاب حرکت کنند، اظهار کرد: این موضوع تابع این است که چه قدر شاخص‌های آنرا رعایت کنند. در یک ارزیابی کلی جمهوری اسلامی در مسیر انقلاب حرکت کرده است و قوا تلاش خود را کردند اما هنوز با آنچه هدف است، فاصله داریم.
آملی لاریجانی ادامه داد: اولین مسئول قوه‌قضاییه یعنی شهید بهشتی و بقیه در این مسیر گام برداشتند. قوانین امروز پیشرفته‌تر است و رسیدگی‌ها قابل مقایسه با قبل نیست. کاستی‌هایی نظیر اطاله دادرسی وجود دارد که باید برطرف شود. نظام قضایی کشور رو به تکامل است و ما امیدواریم درکل جامعه اسلامی دست در دست هم، اهداف امام راحل را به فعلیت برسانیم.
وی در پایان از حضور سیدحسن خمینی در همراهی مسئولان قضایی تشکر کرد.
منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها