کد خبر: 462353
تاریخ انتشار :

هشدار تیلرسون به مکزیک درباره دخالت روسیه در انتخابات این کشور

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا گفت که همتایان اروپایی اش او را از رد پای روسیه در بسیاری از انتخابات کشورهای این قاره مطلع کرده اند.
به گزارش نامه نیوز، تیلرسون در مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک به مقام های این کشور هشدار داد که مراقب دخالت روسیه در انتخابات پیش روی کشورشان باشند.
مردم مکزیک 5 ماه دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری و همچنین کنگره این کشور به پای صندوق های رای خواهند رفت.
اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی است که «مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید چندی پیش مدعی شواهدی از دخالت روسیه در رقابت های انتخاباتی مکزیک شده بود.
با وجود آنکه روسیه هر نوع دخالتی در مسائل انتخاباتی کشورهای دیگر را رد می کند، تا کنون ایتالیا، فنلاند، انگلیس و فرانسه مسکو را به دخالت در انتخابات خود متهم کرده اند.
همچنین پرونده ای پیرامون دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا و احتمال تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور با کرملین در جریان است.
اما در مکزیک، در حالی که نتایج نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی «آندره مانوئل لوپز اوبرادور» شهردار پیشین مکزیکو سیتی است، مشاوران «خوزه آنتونیو مید» دیگر نامزد ریاست جمهوری این کشور، او را به ارتباط با روسیه متهم می کنند.
لوپز اوبرادور در پاسخ برای استهزای مخالفانش، کتی به تن می کند که روی آن نام خود با پسوند روسی را به شکل «آندره مانوئلوویچ» نوشته است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها