کد خبر: 462558
تاریخ انتشار :

مهم‌ترین چالش پیش روی اقتصاد کشور مدیریت است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شهرام طهماسبی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری در محل سالن شهید شهریاری ساختمان شماره دو استانداری زنجان، با اشاره به اینکه خوشبختانه استان زنجان در شاخص‌های کمی رشد مناسبی داشته و توانسته است در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها گام‌های بلندی بردارد، افزود: این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده است که بسیاری از زیرساخت‌های ما به واسطه تحمیل جنگ هشت ساله از بین رفته بود اما هیچ‌گاه این کمبودها باعث نشد که مباحثی چون استقلال و آزادی کمرنگ‌تر شود.
به گزارش نامه نیوز، وی با تاکید بر اینکه مدیریت و نظام مدیریتی باید علمی باشد، ادامه داد: اگر مدیریت اصلاح شود مشکلات به بهترین شکل، مطمئن‌ترین حالت و بدون اتلاف انرژی و نیروی انسانی به سرانجام می‌رسد و نتیجه تصمیمات قبل از اجرا به دلیل علمی بودن مدیریت و تصمیم گرفته‌شده، از پیش مشخص است.
طهماسبی با تأکید بر اینکه امروز نیازمند ورود به مباحث نرم‌افزاری توسعه در کشور هستیم، تصریح کرد: آنچه که امروز نیاز کشور بوده و باید بیش‌ازپیش به آن پرداخته شود، مباحثی چون کاهش فساد و رانت در اقتصاد، ارتقای سطح رفاه عمومی جامعه، انطباق‌پذیری سریع با فناوری‌های تکنولوژیک، افزایش دسترسی راحت مردم به خدمات عمومی، افزایش کیفیت زندگی مردم و ... است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه توسعه اقتصادی در گروی عدالت و توسعه متوازن است، ادامه داد: در همه کشورها پس از بروز انقلاب نارسایی‌هایی به وجود می‌آید که مدیریت کشور طی زمان و با برنامه‌ریزی‌های مختلف و عملیاتی کردن آن‌ها این نارسایی‌ها را برطرف می‌کنند که در کشور ما نیز این‌گونه است.
طهماسبی در ادامه با اشاره به اینکه چالش‌های بزرگ منشأ چالش‌های دیگر است، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش پیش روی اقتصاد، نظام تدبیر و اداره امور یا همان مدیریت است. جمعیت و اشتغال، انرژی، آب و محیط زیست و نوآوری و فناوری از جمله چالش‌های بزرگ راهبردی اقتصاد است که نظام تدبیر باید نظارت کافی بر این بخش‌های داشته باشد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان همچنین با اشاره به شاخص‌های زیربنایی در استان، خاطرنشان کرد: در خصوص برخی از این شاخص‌های زیربنایی می‌توان به چند مورد اشاره کرد، از جمله اینکه ۳۳۷ روستای استان تا پایان پارسال گاز کشی شده و در بخش تولیدات نیز تولید گندم از ۴۲ هزار تن در سال ۵۷ به ۴۰۶ هزار تن رسیده و کارگاه‌های صنعتی بزرگ مقیاس نیز از ۴ کارگاه به ۶۲ کارگاه در سال ۹۴ رسیده است.
طهماسبی با تاکید بر اینکه یکی از مدیریت‌هایی که در برهه کنونی به آن نیاز مبرم داریم، مدیریت علمی است، افزود: معتقدیم مدیریت باید علمی باشد؛ چرا که باعث اصلاح امور شده و با این رویکرد می‌توان مشکلات را به بهترین شکل حل کرد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها