کد خبر: 462616
تاریخ انتشار :

هر 31 دقیقه یک نفر در آمریکا اسلحه دست می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

براساس داده‌های موجود، هر 31 دقیقه یکبار سلاح‌های آمریکایی برای ارتکاب جرائم در سراسر کانادا، مکزیک، آمریکای مرکزی و جزایر کارائیب مورد استفاده قرار می‌گیرند و بسیاری از آنها منجر به قتل می‌شوند.
به گزارش نامه نیوز، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در 50 سال اخیر شمار کشته‌شدگان بر اثر حوادث مسلحانه در این کشور، بیشتر از تلفات ناشی از تمام جنگ‌های تاریخ آمریکا است.
خبرگزاری رویترز در همین راستا نوشت: مرکز پیشرفت آمریکا که مقرش در واشنگتن است، در یک بیانیه اعلام کرد:‌ بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های دولت ایالات متحده، 50 هزار و 133 اسلحه کشف شده در تحقیقات جنایی در سراسر 15 کشور از سال 2014 تا 2016 متعلق به آمریکا است.
بر اساس داده‌های موجود، سال گذشته «سلاح گرم» جان بیش از 38 هزار آمریکایی را گرفت و شمار مرگ و میر اسلحه در آمریکا به شدّت افزایش یافته است.
با توجه به اطلاعات رسمی دولت که در اوایل ماه جاری منتشر شد، میزان قتل با اسلحه در مکزیک در سال گذشته به بالاترین حدّ خود در دو دهه اخیر رسید.
علاوه بر این، ضعف قوانین آمریکا به روند قاچاق اسلحه از آمریکا به کشورهای دیگر از جمله مکزیک، السالوادور و هندوراس کمک می‌کند.
این گزارش در حالی تأکید بر محدودیت بازار قانونی خرید اسلحه در مکزیک دارد که داده‌ها حاکی از آن است که تعداد قتل‌هایی که با اسلحه در این کشور رخ داده در سال 1997، حدود 15 درصد بوده و در پایان سال 2017 این رقم به 66 درصد افزایش یافته است.
این گزارش با اشاره به آمار اداره الکل، دخانیات، اسلحه گرم و مواد منفجره در ایالات متحده نوشته است: «نزدیک به 70 درصد از 106 هزار و یک قبضه اسلحه در مکزیک که در طول سال‌های 2011 تا 2016 ثبت شده‌اند متعلق به آمریکا هستند».
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها