کد خبر: 463783
تاریخ انتشار :

معاون ترامپ: به دنبال حل مسالمت‌آمیز بحران کره شمالی هستیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه (امروز) گفت که آمریکا می‌خواهد برنامه اتمی کره شمالی را به شیوه مسالمت‌آمیز از بین ببرد.
به گزارش نامه نیوز، معاون رئیس جمهور آمریکا در جمع نظامیان آمریکایی مستقر در ژاپن به کره شمالی هشدار داد که توان نظامی آمریکا را دست کم نگیرد.
پنس افزود نیروهای آمریکایی آماده هستند و آمریکا همواره دنبال صلح است. وی تصریح کرد آمریکا همواره با قدرت، در کنار مردم آزاد و مغرور کره جنوبی می‌ایستد.
این سخنان پنس در حالی بیان شد که روز گذشته وی گفته بود آمریکا به زودی سرسختانه‌ترین و شدیدترین تحریم‌های اقتصادی را علیه کره شمالی اعلام می‌کند.
معاون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در اولین مقصد از سفر دوره‌ای به چند کشور آسیایی در ژاپن به «شنیزو آبه» نخست وزیر ژاپن درباره کره شمالی گفته بود: «آمریکا در این چالش همراه شما است و ما به ایستادن در کنار مردم ژاپن، کره جنوبی و متحدان و شرکایمان در سراسر منطقه تا زمانی که به هدف جهانی‌مان مبنی بر خلع سلاح شبه جزیره کره برسیم، باقی خواهیم ماند».
کره شمالی همواره ضمن انتقاد از آمریکا به دلیل حضور نظامی و برگزاری رزمایش‌های نظامی در شبه جزیره کره، واشنگتن را به تشدید تنش‌ها در این منطقه متهم می‌کند. همچنین کره شمالی، به آزمایش‌های موشکی و اتمی در شبه جزیره کره اقدام می‌کند و دلیل آن را رزمایش‌های نظامی آمریکا و متحدانش از جمله کره جنوبی، در شبه جزیره کره می‌داند.
در مقابل، آمریکا و متحدانش به همراه سازمان ملل و شورای امنیت مدام تحریم‌های سرسختانه‌ای علیه کره شمالی تصویب و اعمال می‌کنند. این اقدامات آمریکا به افزایش تنش در شبه جزیره کره و میان کره شمالی از یک سو، و آمریکا و متحدانش از سوی دیگر، می‌افزاید.
روز گذشته «جو یانگ چول» فرستاده کره شمالی برای گفت‌وگوهای خلع سلاح در سازمان ملل گفت با وجود تقویت قوای نظامی آمریکا، آن‌ها طراحی حمله پیشگیرانه علیه کره شمالی می‌کنند و تجهیزات و تسلیحات نظامی بسیاری را به شبه جزیره کره منتقل کرده‌اند. این دیپلمات کره شمالی در نشست خلع سلاح اتمی سازمان ملل با انتقاد از آمریکا، واشنگتن را متهم به تلاش برای بدتر کردن شرایط در شبه جزیره کره کرد.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها