کد خبر: 464455
تاریخ انتشار :

وزیر صهیونیست: اسرائیل هرگز پایگاه نظامی ایران در نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، اسرائیل کاتز وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه در سخنانی مدعی شد: با حملات هوایی علیه تاسیسات مهم ایران در خاک سوریه، اسرائیل یک پیام آشکار را برای ایران فرستاده است که هرگز پایگاه نظامی ایران در نزدیک مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد و قاطعانه در برابر هرگونه رفتار تحریک آمیزی، اقدام خواهد کرد.
رژیم صهیونیستی اصرار دارد که تجاوز هوایی روز شنبه به خاک سوریه، در نتیجه ورود یک پهپاد ایرانی به اراضی اشغالی بوده است. در حالی‌که مقام‌های ایرانی این ادعا را رد کرده‌اند.
ارتش سوریه که بارها به اسرائیل در خصوص عواقب ادامه حملات به محور مقاومت در خاک این کشور هشدار داده بود، ضمن قبول مسئولیت کامل ساقط کردن این جنگنده متجاوز، گفته که پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها، یک پهباد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در حال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.
ارتش اسرائیل ادعا کرده است که یک فروند پهپاد ایرانی به همراه 4 موضع ایران و 8 مرکز نظامی سوریه را منهدم کرده است.
نهاد نظارتی حقوق بشر سوریه که جنگ در سوریه را زیر نظر دارد، اعلام کرده است که در حملات هوایی اسرائیل، حداقل 6 سرباز ارتش سوریه و نیروهای متحد دولت دمشق کشته شده اند.
کاتز در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت: آنها و ما می دانیم که چه چیزی را هدف قرار داده ایم و مدت زمانی طول خواهد کشید تا آنها این مساله را هضم کنند، درک کنند و این سئوال را بپرسند که اسرائیل چگونه می دانست این تاسیسات و مراکز را هدف قرار دهد.
وی در ادامه ادعا کرد: اینها تاسیسات پنهانی بودند و ما سازمان های اطلاعاتی داریم که توانایی دانستن همه چیزی را درباره اتفاقاتی که آنجا می افتد، دارند و این مساله را دیروز ثابت کردیم.
یک فروند جنگنده اف 16 رژیم صهیونیستی پس از بمباران اهدافی در خاک سوریه توسط سامانه پدافند هوایی ارتش سوریه سرنگون شده است. اسرائیل هنوز به طور قاطع این مساله را تایید نکرده است که جنگنده این رژیم توسط آتش ارتش سوریه ساقط شده است. این نخستین بار از زمان جنگ 1982 لبنان است که چنین اتفاقی افتاده است.
اسرائیل اخیرا بارها نسبت به افزایش حضور نظامی ایران در طول مرزهای سوریه و لبنان هشدار داده بود. اسرائیل مدعی است که ایران با استفاده از خاک سوریه، قصد دارد حملاتی را علیه این رژیم انجام دهد یا یک راهگذر زمینی را از ایران به لبنان ایجاد کند تا از این طریق بتواند تسلیحات نظامی را به سادگی برای حزب الله لبنان ارسال نماید. اسرائیل از سال 2012 تاکنون بارها کاروان هایی را که بمباران کرده که ادعا کرده است حامل تسلیحات نظامی برای حزب الله لبنان بوده است.
اسرائیل پیش از این نیز چندین فروند پهپاد را که مدعی است قصد نفوذ به سرزمین های اشغالی از سوی سوریه را داشته اند، سرنگون کرده است ولی حمله به پهپاد ایرانی و هدف قراردادن مستقیم تاسیسات ایران در سوریه نشانگر تشدید اوضاع در منطقه است.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز پس از این تحولات با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفتگو کرده است.
وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از اقدامات اسرائیل، خواستار خویشتنداری و احترام رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه شده است.
وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این مطلقا غیرقابل قبول است که تهدیداتی را علیه جان و امنیت نیروهای روسی ایجاد کنیم که به دعوت دولت مشورع و قانونی سوریه در این کشور حضور دارند.
این در شرایطی است که ایالات متحده از اسرائیل حمایت کرده است. هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ایالات متحده عمیقا نگران تشدید خشونت در مرزهای اسرائیل( سرزمین‌های اشغالی) است و قویا حمایت خود را از حق حاکمیت اسرائیل برای دفاع از خود اعلام می‌کنیم.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها