کد خبر: 466170
تاریخ انتشار :

برنامه های حوزه پیشگیری از وقوع جرم کارآمدی لازم را از دست داده است/ باید در پیشگیری از وقوع جرم تحول ایجاد شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حجت الاسلام رمضانعلی صالحی یکشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح، در بجنورد اظهار کرد: برنامه ها و اقدامات که پیش از این در حوزه پیشگیری انجام شده، جذابیت و کارآمدی لازم را از دست داده است و با این فضا، نیاز است تحول و رویکرد جدید در پیشگیری از وقوع جرم ایجاد شود.
به گزارش نامه نیوز، وی با تاکید بر اینکه باید در پیشگیری، نگرش جدید داشته باشیم، افزود: سازمان قضایی با توجه به دستاوردها و تجربه ها، برای برنامه پنج ساله خود چهار هدف کلی و راهبردی را ترسیم کرده است.
وی در باره اهداف مصوب برنامه پنجم هم گفت: تحقق نظام جامع و فراگیر علمی و پژوهش محور در حوزه مطالعات و فعالیت ها پیشگیری از وقوع جرم یکی از این اهداف است و همچنین تحقق بایسته های پیشگیری قضایی کیفری در فرآیند دادرسی و اصلاح مجرمان در دستور کار قرار دارد.
حجت الاسلام صالحی همچنین با تاکید بر ارتقای سطح سلامت اداری کارکنان سازمان قضایی آن را از رویکردها برای رسیدن به اهداف و برنامه های پیشگیری عنوان و اظهار کرد: تلاش داریم تا مشارکت و تعامل برای ارتقای نظارت ها به سطح مناسب برسد.
وی گفت: از سال 77 تاکنون چهار برنامه پنج ساله پیشگیری از وقوع جرم با هماهنگی و تعامل فرماندهان نیروهای مسلح و سازمان قضایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم تدوین شده است.
مدیرکل عفو، بخشودگی و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور افزود: تا کنون برنامه ها برای پیشگیری ها به صورت تجربی بوده است اما اکنون نیاز است تا پیشگیری ها به صورت علمی و پژوهش محور انجام شود.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها