کد خبر: 467252
تاریخ انتشار :

سفر ژنرال ارشد کره شمالی برای اختتامیه المپیک زمستانی کره جنوبی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، ایوانکا ترامپ دختر رئیس جمهور آمریکا با یک ژنرال ارشد کره شمالی در مراسم اختتامیه بازی های المپیک زمستانی در کره جنوبی روبرو خواهد شد.
برگزاری المپیک زمستانی در کره جنوبی تاثیر زیادی بر کاهش تنش ها در شبه جزیره کره داشته است. تحلیلگران سیاسی بر این باورند که مواضع اخیر کره شمالی نشانگر تمایل پیونگ یانگ برای کاهش تحریم های بین المللی و تضعیف اتحاد بین سئول و واشنگتن است.
پیش از این کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواهر خود در صدر یک هیئت عالی رتبه به کره جنوبی فرستاده بود تا در مراسم افتتاحیه این بازی ها شرکت کند. هیئت کره شمالی رسما از رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر به پیونگ یانگ دعوت به عمل آورده است. در مراسم افتتاحیه این بازی ها مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا نیز حضور داشته است.
کاخ سفید اعلام کرد: دونالد ترامپ از ایوانکا که یکی از مشاوران ارشدش به شمار می رود خواسته است تا ریاست هیئت عالی رتبه آمریکایی برای سفر به کره جنوبی را بر عهده داشته باشد.
وزارت اتحاد کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی نیز یک هیئت 8 نفره را به ریاست کیم یونگ چول ژنرال ارشدی که روابط بین دو کره را در حزب کارگران کره شمالی زیر نظر دارد، اعزام خواهد کرد.
نام این ژنرال ارشد کره شمالی در فهرست سیاه تحریم های یکجانبه کره جنوبی قرار دارد. البته شورای امنیت سازمان ملل این ژنرال ارشد کره شمالی را تحریم نکرده است. این ژنرال کره شمالی ظاهرا پیش از این مسئول فعالیت ها و عملیات جاسوسی این کشور بوده و متهم به دست داشتن در حمله به یک کشتی کره جنوبی در سال 2016 با اژدر است که منجر به مرگ 46 نفر شده است.
سئول همسایه شمالی خود را به خاطر این حمله سرزنش کرده است ولی پیونگ یانگ این اتهامات را رد می کند.
مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی سعی کرده است تا از فرصت برگزاری بازی های المپیک زمستانی برای کاهش تنش ها با کره شمالی استفاده کند و زمینه لازم برای مذاکره بین واشنگتن و پیونگ یانگ را اماده نماید.
خبرگزاری یونهاپ تیز اعلام کرده است که ایوانکا ترامپ روز جمعه در ضیافت شام رئیس جمهور کره جنوبی شرکت می کند.
یک مقام ارشد دولت ترامپ تاکید کرده است که ایوانکا ترامپ هیچ برنامه ای برای مذاکره و دیدار با مقام های کره شمالی ندارد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها