کد خبر: 467593
تاریخ انتشار :

آیت الله هاشمی: شورای نگهبان از محدود شدن قدرتش با تشکیل مجمع تشخیص ناراحت است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز در خاطرات مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از چهارم اسفند سال ۶۶ آمده است: اول وقت به مجلس رفتم. تا ساعت نه صبح درجلسه ماندم و بعد به دفترم آمدم. نطق‌های پیش از دستور نمایندگان در رابطه با انتخابات و اختلافات خطی تند شده است. آقایان [محمد علی] هادی و [حسین] محلوجی برای توصیه در خصوص ادامه ماموریت آقای [محمدجواد] لاریجانی در شورای امنیت آمدند. آقای [اسماعیل] سهمی [حصاری] نماینده تربت حیدریه، برای شکایت از تعویض فرماندار این شهر آمد. انتقادات زیادی دارد و می‌خواهد به عنوان اعتراض استعفا بدهد. نصیحت کردم که استعفا ندهد. توقع دارد، من برای برگشتن فرماندار فشار بیاورم.
آقای [مرتضی] فهیم کرمانی آمد. گزارش بازداشت و محاکمه‌اش را در دادگاه ویژه روحانیت داد. از شیوه عمل ناراضی است. خودش توسط آقای [علی اکبر] ناطق [نوری] از آنها خواسته که برای ختم مسأله اتهامات اقدام کنند. توقع بازداشت نداشته و می‌خواهد از ریاست کمیسیون اصل 90 استعفاء بدهد.
ظهر خانم [مریم] بهروزی [نماینده تهران] آمد و برای مطالبی که می‌خواهد در کنگره جهانی آینده [بین المجالس] صحبت کند، مشورت نمود. کارهای دفترم را انجام دادم.
عصر آقای سنجقی آمد و وقت عملیات آینده را گفت و زمان سفر را تعیین کرد. آقای [سید منصور] رضوی [رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور] آمد. خواست که در سمینار امور اداری و استخدامی شرکت کنم.
ساعت هفت شب برای جلسه مجمع تشخیص مصالح حکومتی، به دفتر آیت‌الله خامنه‌ای رفتم. در این جلسه آیین‌نامه مجمع را تکمیل کردیم که برای امضای امام بفرستیم. شورای نگهبان از محدود شدن قدرت تصمیم‌گیری ناراحت است. گفتم این وضع در اثر افراط در رد کردن مصوبات مجلس به گونه‌ای که بن بست می‌آفرید، پیش آمده است. دیر وقت به منزل رسیدم. باران می‌بارید.
منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها