کد خبر: 468269
تاریخ انتشار :

شلیک موشک بالستیک به مواضع عربستان/ افشای فساد بزرگ فرماندهان نظامی سعودی در یمن

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این منبع وابسته به حوثی‌های یمن در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: در این حمله که با موشک زلزال ۲ انجام شد مرکز تجمع نیروهای عربستانی در منطقه "رقابه سقام" در نجران هدف قرار گرفت.
به گزارش نامه نیوز جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی نیز پایگاه‌های انصارالله در نزدیکی مرز عربستان و استان مرزی صعده را چندین بار هدف حمله قرار دادند.
این منبع نظامی افزود: سامانه موشکی انصارالله یک موشک بالستیک مدل قاهر ام ۲ را نیز به مرکز تجمع نیروهای ائتلاف عربی در پایگاه ام الریش در استان مأرب شلیک کرد.
این منبع افزود: موشک یاد شده پایگاه ام الریش وابسته به نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن در استان مأرب را هدف قرار داد.
هفته گذشته انصارالله گذرگاه الخضراء در نجران را با یک موشک بالستیک ارتقا یافته داخلی هدف قرار داد.
از سوی دیگر یک منبع مسئول در دولت مستعفی یمن فاش کرد، یک کمیته عربستانی در چند هفته اخیر برای بررسی علل شکست در برخی جبهه‌ها تشکیل شده و به نتایج فاجعه‌باری حاکی از وجود فساد نظامی در استان مدرب یمن دست یافته است.
این منبع افزود: کمیته مذکور بدون اشاره به موارد فساد در دیگر استان‌ها فاش کرد، نام ۱۲۰ سرباز تنها در مأرب ثبت شده است که وجود خارجی نداشته و حقوق و مزایا دریافت می‌کردند و این یعنی فرماندهان نظامی مفسد اقدام به اخذ پول با نام سربازان خیالی می‌کنند.
منبع یاد شده گفت: برخی از فرماندهان نظامی تعداد نیروهای خود را بیشتر از آنچه که هست ارائه می‌دهند و هنگام حمله نیروهای انصارالله جبهه‌های عربستان خالی است و انصارالله به راحتی می‌تواند پیشروی کند، همانگونه که در مورد مرکز صرواح در مأرب رخ داد و مشاهده کردیم که نیروهای انصارالله به راحتی کنترل بیشتر بخش‌های آن را پس گرفتند.
این منبع فساد نظامی را دلیل اصلی شکست‌های عربستان دانسته و بر لزوم محاکمه فرماندهان نظامی مفسد که تلاش می‌کنند جنگ را به تجارتی برای خود تبدیل کنند، تاکید کرد.
احمد بن بریک، رئیس انجمن ملی وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن نیز در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت: فسادی که در مأرب افشا شده، احتمالا در بیشتر استان‌ها وجود دارد و به نظرم عقب‌نشینی‌ها و عدم جدیت در جنگ به دلیل همین فساد دولتی و نظامی است که در تمامی بخش‌ها و حتی جبهه‌های جنگ تسری پیدا کرده است.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها