کد خبر: 468300
تاریخ انتشار :

انتخابات پيش رو محور دیدار عمار حکیم و نوری مالکی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دفتر عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری این کشور در بغداد دیدار کرد و طی این دیدار دو طرف به بررسی تحولات سیاسی کشور و نیز تحولات منطقه‌ای پرداختند.
به گزارش نامه نيوز، عمار حکیم و نوری مالکی در جریان این دیدار بر اهمیت تمرکز بر دستاوردهای محقق شده ملت عراق تاکید کردند.
دو طرف همچنین بر ضرورت رقابت بر اساس برنامه‌های انتخاباتی و دوری از روش های اعمال سلطه تاکید کردند.
در این بیانیه همچنین آمده است: عمار حکیم تاکید کرده است که انتخابات آتی، عراق را از مرحله بی‌ثباتی به مرحله ثبات خواهد رساند.
از سوی دیگر، روزنامه الشرق الاوسط با اشاره به این که حزب اسلامی از اختلاف شدید رنج می‌برد، از دلایل کناره گیری حزب مذکور از مشارکت در انتخابات پرده برداشت.
این روزنامه نوشت: حزب اسلامی از عدم مشارکتش در انتخابات خبر داد و آن را به اعضای خود واگذار می‌کند تا به صورت فردی وارد انتخابات شوند.
روزنامه مذکور همچنین نوشت: این حزب در بیانیه‌اش دلایل عدم مشارکتش در انتخابات را توضیح نداده است که این اقدام شبیه به تصمیمی است که حزب الدعوة گرفته بود.
منبعی آگاه به روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که حزب اسلامی عراق از اختلافات شدید با حزب‌های دیگر رنج می‌برد. به گفته این منبع، اکثر مسئولان به لیست انتخاباتی‌ای غیر از این حزب پیوستند.
این منبع که خواست نامش فاش نشود همچنین اعلام کرد: دو دلیل دیگر وجود دارد که حزب اسلامی را به کناره‌گیری از انتخابات وا داشته یکی از آن‌ها کاهش محبوبیت در بسیاری از مناطق سنی نشین است که این حزب از این که در معرض شکست‌های بزرگ قرار بگیرد، هراس دارد و دومین دلیل، استفاده از تاکتیک‌های انتخاباتی است که در انتخابات قبلی از آن استفاده شد که شامل مشارکت اعضای آن در لیست‌های مختلف می‌شود.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها