کد خبر: 468420
تاریخ انتشار :

وزیر دفاع روسیه از آغاز آتش‌بس در غوطه شرقی خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، روز گذشته اعلام کرد، به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری و با هدف جلوگیری از وقوع تلفات در میان غیرنظامیان در غوطه شرقی دمشق، آتش‌بس موقت در این منطقه از روز سه‌شنبه- امروز- هر روز از ساعت 9 صبح تا 14 بعد از ظهر اجرا می‌شود.
به گزارش نامه نیوز شویگو گفت که پیشنهاد کرده‌ایم که در مناطق «التنف» و «الرکبان» نزدیک مرز اردن نیز گذرگاه‌های ویژه انسانی برای عبور بدون مانع ساکنان محلی ایجاد شود.
از سوی دیگر، طبق اعلام «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه، رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته در نشستی با اعضای شورای امنیت ملی روسیه درباره اوضاع غوطه شرقی رایزنی کرد
پسکوف در مصاحبه با روزنامه‌نگاران گفت: «اوضاع در غوطه شرقی مورد بررسی قرار گرفته و بر نگرانی بسیار نسبت به ادامه رفتارهای تحریک‌آمیز تروریست‌ها تمرکز شد و بر اهمیت اجرای قطعنامه 2401 شورای امنیت تاکید شد.»
شورای امنیت سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای خواستار برقراری 30 روز آتش‌بس در سرتاسر سوریه به‌ویژه غوطه شرقی دمشق شده است. این قطعنامه بر حفاظت از جان امدادگران تاکید کرده و خواستار اجتناب از هدف قرار دادن مراکز درمانی، مدارس و سایر اماکن غیرنظامی و همچنین خودداری از استقرار نظامی در مناطق پرجمعیت برای جلوگیری از آسیب دیدن غیرنظامیان شده است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها