کد خبر: 468517
تاریخ انتشار :

تحریم‌ها اروپایی علیه روسیه به زودی تمدید می شود/ مسکو حاضر به مذاکره نیست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

منابع خبری روسی در ساختارهای اتحادیه اروپا فاش کرده‌اند که مسئله ادامه تحریم‌ها علیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی روسی و اوکراینی تا تاریخ 15 ماه مارس (24 اسفند ماه) مورد تصمیم گیری نهایی قرار خواهد گرفت. صحبت بر سر بسته تحریم‌هایی است که در ماه مارس سال 2014 در رابطه با وخامت اوضاع در مناطق شرقی اوکراین و محکومیت نقش روسیه در آن تصویب شده و از آن زمان تاکنون، همواره تمدید شده است. زمان اعتبار این تحریم‌ها دقیقا در تاریخ 15 مارس به اتمام خواهد رسید و این سند تا قبل از این تاریخ می بایست بدون هیچ تغییری اجرا شود.
به گزارش نامه نیوز، تمدید تحریم‌ها علیه روسیه باید به اتفاق آرا و با موافقت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به تصویب برسد. البته در سال جاری هیچ از اعضای اتحادیه تردیدی در باره ضرورت تمدید این تحریم‌ها ندارد: تصمیم گیری سیاسی در این خصوص پیش از این و در نشست نمایندگان دائم کشورهای اتحادیه اروپا در تاریخ 21 فوریه (دوم اسفند ماه) در بروکسل اتخاذ شده، ولی تصمیم گیری رسمی در این باره هنوز صورت نگرفته است.
به گفته منابع خبری روسی در بروکسل، تصمیم گیری رسمی در این باره ممکن است کمی به تاخیر بیفتد به این دلیل که برخی کشورهای اتحادیه اروپا باید قوانین ملی خود را برای تمدید تحریم‌ها رعایت کنند، برای مثال موافقت کابینه وزراء یا پارلمان کشورهای خود را بدست آورند. از جمله این کشورها سوئد است.
مسکو هرگز در باره لغو تحریم‌ها با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد
"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات اخیر خود با همتای پرتغالی خود تاکید کرد که مسکو هرگز از بروکسل نخواهد خواست تا تحریم‌های ضدروسی را لغو کند.
لاوروف گفت: «ما هرگز چنین درخواستی نه تنها از اتحادیه اروپا، بلکه هیچ کشور دیگری نخواهیم نمود و هیچ مذاکره ای نیز در مورد شروط لغو تحریم‌ها با هیچ کس نخواهیم داشت.» به گفته وی، البته مقامات مسکو همواره از مذاکرات سازنده با کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توسعه روابط استقبال می‌کنند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها