کد خبر: 468574
تاریخ انتشار :

تیلرسون همچنان از داماد ترامپ دلخور است /زنی که وزیرخارجه ترامپ را سرخورده کرده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که هر چند وقت یک بار، رسانه‌های آمریکایی درباره احتمال اخراج و یا کناره‌گیری وزیر خارجه این کشور گمانه‌زنی می‌کنند، پایگاه «پولیتیکو» از دلخوری رکس تیلرسون از دخالت‌های سه عضو ارشد دولت در مسائل مربوط به سیاست خارجی خبر داده است.
به گزارش نامه نیوز در گزارش این رسانه آمده که وزیر خارجه آمریکا ناخرسندی و سرخوردگی خود را از دخالت‌ها و دست اندازی‌های «جرد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در مسائل مربوط به سیاست خارجی ابراز داشت.
بنا بر این گزارش، «رکس تیلرسون» از مداخله داماد رئیس‌جمهور در مسائل سیاست خارجی ناخرسند است. از زمان آغاز به کار دولت ترامپ، کوشنر مسئولیت موضوع مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و همچنین روابط آمریکا با مکزیک و چین را برعهده گرفته است.
گفته می‌شود وزیر خارجه آمریکا همچنین ناخرسندی خود را از دست اندازی و دخالت‌های دو عضو دیگر ارشد دولت ترامپ در مسائل مربوط به وزارتخانه تحت امرش ابراز داشته است.
یکی از آنها، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل است و دیگری »هربرت اچ مک مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید.
بنا بر گزارش پولیتیکو، وزیر خارجه آمریکا در این باره گفته است: «ما نمی‌توانیم 4 تا وزیر خارجه داشته باشیم».
همچنین خبرها حاکی از آن است که «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید هم در موافقت با وزیر خارجه این کشور، شکایت‌های وزیر خارجه از کوشنر داماد ترامپ را تکرار کرده است.
بنا بر گزارش‌ها، شوهر «ایوانکا ترامپ» در رد مواضع وزیر خارجه آمریکا گفته است: «ما به یک وزیر خارجه‌ای نیاز داریم که حامی رئیس‌جمهور باشد».
این گزارش در حالی منتشر شده که وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید هنوز واکنشی درباره ادعاهای مطرح شده درباره تیلرسون، کوشنر و جان کلی نشان نداده‌اند.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها