کد خبر: 468814
تاریخ انتشار :

تمایل اروپایی ها برای به رسمیت شناختن فلسطین

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالرحیم الفرا، سفیر فلسطین در اتحادیه اروپا اعلام کرد که تمایل برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته است، زیرا اسرائیل همچنان به نقض قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز، این سفیر فلسطینی اعلام کرد که در جریان نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا با کمیته وزرای اتحادیه عرب برای پیگیری پرونده قدس در بروکسل بر ضرورت دستیابی به راه حل تشکیل دو کشوری تاکید کردند.
دبیرکل اتحادیه عرب و شش تن از وزرای خارجه اتحادیه عرب از جمله اعضای کمیته وابسته به این اتحادیه، وزرای خارجه مصر، عربستان، امارات، مراکش، اردن و فلسطین در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا شرکت کردند و در این نشست به بررسی راه‌های احیای روند صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها پرداختند.
این اقدام پس از این که طرف فلسطینی اعلام کرد آمریکا را به عنوان میانجی‌ در روند صلح خاورمیانه نمی‌پذیرد، صورت گرفت. فلسطین خواستار ایجاد چارچوب بین المللی برای نظارت بر روند صلح و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شرقی است.
در همین راستا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با عبدالله دوم، پادشاه اردن تماس تلفنی برقرار کردند و طی آن دو طرف به بررسی آخرین تحولات در تمامی زمینه‌ها پرداختند.
در جریان این تماس دو طرف بر سر برگزاری نشستی در نزدیک ترین زمان ممکن جهت ادامه رایزنی و هماهنگی برای رویارویی با تحولات سیاسی در مرحله آتی به اتفاق نظر رسیدند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها