کد خبر: 469766
تاریخ انتشار :

رحمانی فضلی: وزارت کشور در اعمال حاکمیت نسبت به شهرداری‌ها محدودیت دارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس در پاسخ به سوال محمود صادقی و ۱۵ نماینده در خصوص علل تعلل وزارت کشور در بررسی موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران، گفت: این موضوع یکی از دغدغه‌های وزارت کشور است. شهرداری‌ها دچار تنوع، تعدد و تراکم قانون از بدو تشکیل تاکنون هستند و این قوانین تنقیح نشده است، ضمن اینکه شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی به حساب می‌آید و مستقیما تحت نظارت دستگاه‌های حاکمیتی نیست. این مشکلی در ارتباط وزارت کشور با شهرداری‌ها به حساب می‌آید.
به گزارش نامه نیوز، رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال من حکم شهرداران را امضا می‌کنم اما در نظارت، عزل و برخورد با آنها اختیاری ندارم. در مورد شهرداری تهران هم موضوع به اختیارات ویژه‌ای بر می‌گردد که قانونگذار به شهرداری تهران داده و نظارتی که ما به صورت حداقلی نسبت به شهرداری‌ها داریم. در واقع وزارت کشور محدودیت‌هایی در اعمال حاکمیت نسبت به شهرداری‌ها باید که این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.
وی درباره عدم حضور خود در جلسه کمیسیون شوراها برای بررسی این سوال در تاریخ ۲۹ فروردین،‌ علت آن را ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد.
ادامه دارد...
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها