کد خبر: 470686
تاریخ انتشار :

"فوربس" نام ولید بن طلال را از لیست ثروتمندان جهان و عرب خارج کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از النشره، مجله «فوربس» آمریکا تصمیم حذف برجسته‌ترین تجار عربستانی از لیست ثروتمندان جهان و عرب و در راس آنها ولید بن طلال را دور از انتظار توصیف کرد.
فوربس نوشت، تصور شیوه‌ای سریعتر برای دست یافتن به میلیاردها دلار نسبت به شیوه‌ اخیری که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اتخاذ کرد، دشوار است، او به عنوان بخشی از کمپین مبارزه با فساد، ثروتمندترین‌های کشورش را مجبور کرد دارایی‌های شخصی خود را واگذار کنند.
به نوشته این مجله، بازداشت بن طلال و گروهی از میلیاردرهای عربستانی و دیگر بازرگانان این کشور در زندان فاخر موجب خذف نام آنها از لیست ثروتمندان جهان شد.
مجله فوربس نوشت، تلاش کرد با وابسته مطبوعاتی سفارت عربستان در واشنگتن ارتباط برقرار کرده و درخصوص ابهام‌های مصادره اموال بن طلال و سه میلیاردر عربستانی دیگر که نامشان سال ۲۰۱۷ در لیست مجله بود، گفت‌وگو کند، اما وابسته مطبوعاتی همکاری نکرد و گفت، به دلیل وجود قوانین محرمانه در عربستان از این افراد اطلاعاتی ندارد.
به نوشته فوربس، با وجود آزادی بن طلال و بسیاری دیگر، اما آنها در ازای آزادی خود میلیاردها دلار پرداخت کردند و هزار داستان پشت این زندانی شدن‌ها و آزاد شدن‌ها وجود دارد که اطلاع یافتن از اینکه بن طلال و دوستانش چه چیزی پرداخت کردند و این دارایی‌ها به دست چه کسی رسید و سرنوشتشان چه شد را غیرممکن می‌سازد.
مجله مذکور نوشت، در حال حاضر بن طلال از گفت‌وگوهای مطبوعاتی با رسانه‌ها ممنوع شده است.
فوربس افزود: با توجه به اینکه دارایی‌های این افراد در حال تغییر است، تصمیم گرفتیم ۱۰ تن از میلیاردرهای عربستان را در سال ۲۰۱۸ تا زمان توضیح بیشتر درباره حقایق مربوط به ثروت‌هایشان از «لیست میلیاردرها» خارج کنیم.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها