کد خبر: 471329
تاریخ انتشار :

واکنش وزارت خارجه انگلیس به حادثه تعرض به سفارت ایران

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این سخنگو که خواست نامش درج نشود، در پاسخ به سؤال خبرنگار در لندن تصریح کرد که حفظ امنیت دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک در انگلیس برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش نامه نیوز، شب گذشته چند نفر از هواداران یک فرقه تندروی مقیم انگلیس با بالا رفتن از دیوار سفارت ایران در لندن و ورورد به بالکن سفارت، پرچم ایران را پایین کشیدند.
حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس با انتشار توییتی در این باره تصریح کرد که دولت انگلیس تعهدی بی قید و شرط به حفظ و مصونیت سفارت کشورمان دارد.
وی افزود:گروه مسئول حمله به سفارت ایران، نماینده یک گروه تندروی شیعه است. آ‌نها با تفسیری فرقه‌گرایانه از شیعه بر اهانت به رهبران بزرگ اهل سنت اصرار دارند.
متعاقباً بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اعلام اینکه متعرضان به بالکن سفارت کشورمان در لندن دستگیر شدند از ختم این غائله نمایشی خبر داد و خواستار محاکمه و مجازات آمران و عاملان این اقدام شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بلافاصله پس از وصول این خبر عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به سفیر انگلیس در تهران منتقل کرده و خواهان محافظت کامل پلیس از دیپلمات‌های کشورمان در لندن و برخورد فوری پلیس با مهاجمین شد.
وی افزود: سفیر انگلیس در تهران عذرخواهی رسمی دولت انگلیس را ابلاغ کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها