کد خبر: 471756
تاریخ انتشار :

توافق وزیران خارجه ایران و پاکستان برای افزایش همکاری‌های تجاری

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، در اولین جلسه مشترک میان وزرای خارجه ایران و پاکستان گسترش روابط اقتصادی و تجاری مورد تاکید قرار گرفت.
محمد جواد ظریف طی سخنرانی خود اعلام کرد: تهران و اسلام آباد روابطی دوستانه و برادرانه دارند که قدمتی تاریخی دارد.
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: برای افزایش سطح روابط اقتصادی و رساندن میزان تجارت میان دو کشور به مرز 5 میلیارد دلار تلاش‌ها ادامه دارد.
وی افزود: مقایسه حجم تجارت میان دوکشور نشان می‌دهد که طی سال‌های اخیر حجم تجارت بین ایران و پاکستان افزایش قابل توجهی داشته است.
ظریف اضافه کرد: روابط میان ایران و پاکستان و گسترش این ارتباط دوستانه می‌تواند به امنیت بیشتر منطقه کمک کرده و آرامش را به دیگر کشورها نیز هدیه کند.
وی بیان کرد: رقابتی بین بندرگاه چابهار ایران و گوادر پاکستان وجود ندارد و نباید رونق گرفتن این دو بندرگاه سبب سواستفاده دشمنان شود.
خواجه آصف نیز با تایید سخنان ظریف ، ضمن ابراز خشنودی از سفر وزیر خارجه کشورمان به پاکستان گفت: برای توسعه روابط تجاری فعالیت‌های ارزشمندی در حال انجام است.
وزیر خارجه پاکستان گفت: یکی از دغدغه‌های موجود گشایش ال سی میان بانک‌های ایران و پاکستان است، و در این زمینه بانک‌های مرکزی دو کشور در تماس هستند.
محمد جواد امروز صبح امروز و در جریان سفری سه روزه وارد اسلام آباد پایتخت پاکستان شده و قرار است علاوه بر خواجه آصف ، با رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور نیز دیدار و گفت‌و‌گو کند.
وزیر امور خارجه در گفت و گو با تسنیم اعلام کرد: حل مشکلات زوار از موضوعات مهمی است که باید توسط دولت‌های ایران و پاکستان صورت بگیرد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها