کد خبر: 472991
تاریخ انتشار :

سبحانی‌نیا: مسئولان اعتراضات دی ماه را هشدار بدانند/ اجازه ندهید مشکلات روی هم تلنبار شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه اعتراضات دی ماه مهمترین اتفاق سیاسی سال 96 بود، اظهار کرد: انگیزه اولیه اعتراضات، مسائل اقتصادی و معیشتی بود، اما دشمن به وسیله فضای مجازی از این اعتراضات سوءاستفاده کرد. در داخل کشور هم برخی بی‌تدبیری‌ها به این اعتراضات دامن زد. مطالبه به حق اقشار متوسط رو به پایین مردم هم با این دخالت‌ها از مسیر درست منحرف شد.
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: البته به لطف خداوند و همت مردم و تدبیر رهبری انقلاب این اعتراضات پایان یافت، اما اعتراضات هشداری به مسئولان بود که دنبال علاج مشکلات در آغاز آن باشند و اجازه ندهند مشکلات روی هم تلنبار شود.
این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه مردم از تبعیض‌های ناروا، بی‌عدالتی و مسائل معیشتی ناراضی بودند، خاطر نشان کرد: در کشور هم به جای برخورد قاطع با عوامل ایجاد کننده نارضایتی مردم، آن اقدامات توجیه می شد. مثل مسئله حقوق‌های نجومی یا اختلاس‌ها بنابراین از سویی با این عوامل برخورد نمی شد و از سوی دیگر فشار زیادی به طبقات متوسط رو به پایین می آمد. بنابراین این اقشار و طبقات اعتراضات خود را بیان کردند. در این بین موسسات مالی هم زمینه ساز چنین اعتراضاتی شدند و دشمن هم مترصد همین فرصت بود. عربستان سرمایه‌گذاری جدی کرده و با آمریکا و صهیونیست‌ها هماهنگ بود و به زبان هم آوردند که جنگ را به داخل ایران می کشانند.
سبحانی‌نیا ادامه داد: اگر مردم می‌دیدند که مسئولان به دنبال ساماندهی امور کشور هستند، به اعتراض روی نمی آوردند، ولی مردم این تلاش را ندیدند. اکنون هم مسئولان باید به مشکلات کشور توجه کرده و تلاش بیشتری برای ساماندهی امور داشته باشند. همین هشدار به مسئولان می تواند نقطه مثبت اعتراضات باشد. نباید کار به اینجا بکشد که مردم اعتراض خود را اینگونه بیان کنند. مشکلات باید در زمان خود حل می‌شد. ما همچنان فداکاری مردم را پس از 40 سال می بینیم. آنها دست از انقلاب، نظام، اسلام و رهبری برنداشتند اما از اقدامات برخی مسئولان ناراضی‌اند.
وی با بیان اینکه جمع کردن پرونده داعش و استقرار وضعیت مطلوب در عراق و سوریه از موفقیت های کشور در عرصه سیاست خارجی بود، بیان کرد: امیدواریم در سال پیش رو مسئولان از تجارب مثبت سال 96 یعنی استحکام در مواضع، تقویت اعتماد و وحدت ملی و توجه به توصیه رهبری برای پیش‌برد اهداف انقلاب اسلامی در سال 97 بهره ببرند.
سبحانی‌نیا در پایان با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تحرکاتی برای خروج از برجام بوده و قصد دارد اروپا را با خود همراه کند، گفت: اگر وحدت ملی و اعتماد ملی را تقویت کنیم و مسئولان به توصیه‌های رهبری توجه کنند، دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها