کد خبر: 473132
تاریخ انتشار :

کلاس‌های آموزشی حج تمتع بعد از تعطیلات آغاز می شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حمید محمدی امروز در آخرین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت با مرور اقدامات این سازمان در سال 96، گفت: برگزاری موفقیت آمیز حج تمتع در سال 96 بعد از یک دوره توقف اعزام زائران ایرانی به حج و رضایتمندی زائران در حج گذشته دستاورد ارزشمندی برای سازمان حج و زیارت بود که با لطف خدا و تلاش خالصانه همه همکاران و دستگاههای کشور محقق شد.
به گزارش نامه نیوز، وی با بیان اینکه تاکنون قریب به 71 هزار نفر در کاروان‌های حج ثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد: جلسات آموزشی کاروانها بلافاصله بعد از ایام تعطیلات عید نوروز آغاز شود.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه یکی از امتیازات مذاکرات حج تمتع سال 97 در خصوص امکان ارسال اقلام تدارکاتی حج از ایران به عربستان بوده است، خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، تلاش می‌شود تا تامین اقلام تدارکاتی از ایران برای حج به حداکثر ممکن برسد.
اکبر رضایی؛ معاون امور حج و زیارت سازمان حج و زیارت نیز در این جلسه گزارشی از ثبت‌نام کاروان‌های حج ارائه کرد و گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج در برخی استانهای کشور، دفاتر حج و زیارت استانها اقدام به ثبت نام از زائران در قالب لیست انتظار می‌کنند.
در ادامه این جلسه طاهر درودی؛ مشاور رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از آغاز فرآیند معاینات پزشکی زائران در هفته جاری خبر داد و گفت: پزشکان از امروز می‌توانند اطلاعات زائران را در سیستم پزشکی حج ثبت کنند.
وی در خصوص انجام معاینات پزشکی حجاج در ایام تعطیلات عید نوروز توضیح داد: در صورت هماهنگی مدیران کاروان با پزشکان زائران در ایام عید نیز می‌توانند معاینات پزشکی خود را دنبال کنند.
مشاور رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همچنین اظهار داشت: تا کنون یک هزار و 450 زائر بالای 80 سال در کاروان‌ها ثبت نام کرده‌اند.
در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت عنوان شد که ثبت نام الکترونیکی در کاروانهای حج، کاهش چشمگیری در مراجعه زائران به شعب بانکها داشته و رضایتمندی متقاضیان را در پی داشته است.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها