کد خبر: 475738
تاریخ انتشار :

الویت های استانداری تهران در سال جدید/ تلاش برای شنیدن مشکلات مردم قبل از منجر شدن به تجمع

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی- اجتماعی استاندار تهران مهم‌ّترین اولویت کاری معاونت متبوع خود در سال 97 را، فعّال کردن کارگروه‌ها و جلسات ستادی مربوط به آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهارداشت: در همین راستا برنامه‌‌ها را تنظیم کرده‌ایم و هماهنگی‌های لازم را انجام داده‌ایم.
به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: قرار است یک اتاق فکر قوی در کنار کارگروه اجتماعی ما فعّال شود تا بتوانیم مسائل و آسیب‌های اجتماعی استان تهران را رصد و در جلساتی که با حضور استاندار برگزار می‌شود مطرح کنیم تا درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.
حسن‌بیگی با بیان اینکه مسائل و مشکلات را دسته‌بندی کرده‌ایم و در هر جلسه یکی از دستگاه‌های اجرایی را دعوت می‌کنیم تا گزارش ارائه دهد افزود: همچنین در هر جلسه یکی از فرمانداران استان دعوت می‌شود تا فعالیت‌های خود در حوزه شهرستانی را گزارش دهد و در عین حال، نحوه فعالیت آنها و درصد پیشرفتی که داشته‌اند رصد می‌شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چشم‌انداز معاونت سیاسی-اجتماعی در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی در سال 97 چیست و به چه نقطه‌ای می‌‌خواهید برسید، اظهار داشت: این موضوع در قانون و تقسیم کار ملّی که شده، مشخص است. ما در استانداری فقط جنبه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را داریم. ان‌شاءالله بتوانیم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهیم، در مرحله اوّل، آسیب‌ها را متوقف و در مرحله بعد کاهش دهیم.
*یکی از برنامه‌های مهمّ ما، رصد فعالیت‌های سیاسی و تجمعات است
معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه انتخاباتی در سال جاری برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهمّ ما، رصد فعالیت‌های سیاسی و تجمعات است و تلاش ما این است تا جایی که می‌توانیم، مشکلات مردم قبل از منجر شدن به تجمع، شنیده و حل شوند.
حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: البته یکسری تجمعات هم وجود دارد که از استان‌های دیگر می‌آیند که باید با استان‌های مربوطه هماهنگ شود.
وی، یکی دیگر از اولویت‌های حوزه سیاسی را، رصد و پیگیری فعالیت فرمانداران و بخشداران، مخصوصاً در حوزه اشتغالزایی عنوان کرد و تصریح کرد: در همین راستا، روز چهارشنبه 22 فروردین نخستین جلسه اشتغال روستایی را با حضور فرمانداران و بخشداران استان تهران و معاون روستایی رئیس‌ جمهوری برگزار می‌کنیم و با توجه به مشکلاتی که روستاییان دارند اگر بتوانیم در این زمینه اقدامی انجام دهیم کار مهمّی است.
حسن‌بیگی انتصاب فرمانداران استان تهران را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه طبق اولویت بندی که داشتیم اولویت اوّل مربوط به تغییر یا جابه‌جایی برخی فرمانداران بود که انجام شد، تصریح کرد: اولویت بعدی، فوریت چندانی ندارد که بگوییم به تازگی تغییری در ارتباط با فرمانداران خواهیم داشت.
*تغییر فرمانداران را فعلا نداریم
وی افزود: اوضاع را کنترل، پیگیری و رصد خواهیم کرد و اگر نیاز به جابجایی و تغییر باشد اعمال می‌کنیم، امّا فعلاً تغییری در کار نیست.
معاون سیاسی- اجتماعی استاندار تهران در پاسخ به سؤالی در مورد گفت‌وگو با گروه‌ها و جریانات مختلف سیاسی در سال پیش رو اظهار داشت: در ارتباط با این موضوع برنامه‌ها تنظیم شده و جلسات فصلی را تنظیم کرده‌ایم که از احزاب و گره‌های سیاسی دعوت کنیم. سال گذشته هم جلسه‌ای با حضور استاندار برگزار کردیم.
وی افزود: هم جلساتی را در استانداری با حضور احزاب و گروه‌های مختلف برگزار خواهیم کرد، هم در دفاتر آنها حضور پیدا خواهیم کرد تا ضمن خداقوت گفتن، رایزنی و گفت‌وگو انجام دهیم.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها