کد خبر: 476268
تاریخ انتشار :

نیویورک‌تایمز: ترامپ در حال ترویج فاشیسم در سراسر دنیا است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، روز 28 آوریل 1945- 73 سال پیش- ایتالیایی‌ها جسد دیکتاتور کشورشان «بنتینو موسولینی» را به صورت وارونه از سقف یک ایستگاه پمپ بنزین آویزان کردند. دو روز بعد، «آدولف هیتلر» در برلین با شلیک تپانچه به سرش به زندگی‌اش پایان داد. گمان می‌رفت فاشیسم برای ابد به تاریخ پیوسته است.
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تحلیلی روز یکشنبه پس از ذکر مقدمه بالا نوشته با ظهور جنبش‌های ملی‌گرا در میان کشورهای متحد آمریکا خطر فاشیسم از هر زمان دیگری نسبت به دوران پس از پایان جنگ جهانی دوم بیشتر است.
در این مطلب آمده است: «نشانه‌های هشداردهنده، تلاش‌هایی است که احزاب حاکم در مجارستان، فیلیپین، لهستان و ترکیه- که همگی متحدان آمریکا هستند- برای تصاحب بیشتر قدرت می‌کنند. با ظهور جنبش‌های بومی که مخالف اروپای متحد هستند در سراسر آتلانتیک خشم نابی که به فاشیسم دامن می‌زند قابل رویت است.»
نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از این تحلیل پیش‌بینی کرده حضور «دونالد ترامپ» در قدرت به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا باعث رشد جریان‌های فاشیستی در سراسر دنیا شود.
رسانه آمریکایی نوشته ترامپ به جای بسیج کردن ائتلاف‌های بین‌المللی برای پرداختن به مشکلات جهانی به ترویج دکترین «هر کشور برای خودش» پرداخته و در موضوعاتی مانند تجارت، تغییرات آب و هوا و صلح خاورمیانه آمریکا را به حاشیه برده است. ترامپ همچنین به جای استفاده از دیپلماسی خلاقانه، به همسایگان و متحدان آمریکا توهین کرده، از توافقات بین‌المللی فاصله گرفته، سازمان‌های چندجانبه را به باد تمسخر گرفته و منابع وزارت خارجه آمریکا را محدود کرده است.
ترامپ همچنین گاه و بیگاه به دستگاه‌های قضایی حمله می‌کند، رسانه‌ها را مسخره می‌کند، از شکنجه دفاع می‌کند، از رفتارهای خشن پلیس چشم‌پوشی می‌کند و از حامیانش می‌خواهد به مخالفانشان حمله کنند.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها