کد خبر: 476287
تاریخ انتشار :

پاپ: آنقدر افراطی به قوانین کلیسا اهمیت ندهید که اصول دیگر فراموش شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در اظهارات و مواضعی که امروز دوشنبه در قالب یک کتابچه 100 صفحه ای درباره "چگونگی پاک و مقدس ماندن در جهان مدرن آکنده از متریالیسم و انحرافات سکولار" مطرح کرد، به عنوان مثال از مسیحیان مخالف با سقط جنین خواست همانقدر که توجهشان را صرف مخالفت با این مساله می‌کنند به همان میزان نیز با فقرا و ستمدیدگان همدردی و به آنها توجه کنند.
او در این سند از مردم خواست از طریق انجام کارهای خیر و زندگی بر طبق آموزه های انجیل به بهترین نحو ممکن به یک "همسایه مقدس" تبدیل شوند و اقدامات خیریه و رحم و مروت را به جای قوانین خشک و سفت و سخت، محور زندگی خود قرار دهند.
پاپ گفت، مقدس بودن تنها نمی تواند مختص به کشیش ها و اسقف‌ها و راهبه ها باشد بلکه برای مردم عادی نیز هست.
پاپ فرانسیس از زمانی که در سال 2013 به این مقام رسید مورد انتقاد محافظه کاران کلیسا قرار داشت. آنها وی را به عدم دفاع از آموزه های اخلاقی از جمله در مخالفت با سقط جنین، همجنس بازی و طلاق متهم کرده‌اند.
پاپ در این نوشته های خود گفت: کاتولیک ها نباید انقدر به یک اصل یا مساله اخلاقی به شکل نامتناسبی اهمیت دهند که سبب کاهش توجه آنها با مسائل اجتماعی مثل مهاجرت شود.
او اظهار کرد: دفاع ما از نوزادهای بی گناهی که به علت سقط جنین به دنیا نمی آیند صد البته باید شفاف، قاطع و دلسوزانه باشد تا از منزلت حیات انسانی که همواره مقدس بوده و مستلزم عشق به هر انسانی صرف نظر از جایگاه آنهاست دفاع شود.
وی افزود: با این حال به همان میزان زندگی فقرا و آنهایی که پا به این دنیا گذاشته اند و نیازمندان و رهاشدگان و ستم دیدگان و آسیب پذیران نظیر قربانیان قاچاق انسان و شکلهای جدید بردگی و هر گونه تبعیض و ستم دیگر هم اهمیت دارد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها