کد خبر: 476640
تاریخ انتشار :

ابراز نگرانی گوترش درباره حمله شیمیایی به دومای سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: دبیر کل از سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) و مأموریت آن برای انجام تحقیقات مورد نیاز درباره اتهامات مربوط به دومای سوریه به طور کامل حمایت می کند.
به گزارش نامه نیوز وی به نقل از آنتونیو گوترش تاکید کرد: این ماموریت نباید با هرگونه محدودیت یا مانعی برای فعالیت یا دسترسی مواجه شود و باید هنجارها درباره سلاح های شیمیایی مورد حمایت قرار گیرد.
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه کرد: گوترش همچنین از شورای امنیت خواسته است تا به مسئولیت خود عمل کند و در این باره به وحدت نظر دست یابد. وی همچنین شورا را تشویق می کند تلاش های خود را برای توافق بر روی یک مکانیسم اختصاصی برای پاسخگویی، به کار گیرند و او آماده حمایت از چنین تلاش هایی است.
دوجاریک با بیان نگرانی آژانس پناهجویان سازمان ملل متحد (UNHCR) در مورد وضعیت ده ها هزار غیرنظامی در غوطه شرقی ، اظهار کرد: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد تخمین می زند که بیش از 133 هزار نفر طی چهار هفته گذشته از غوطه شرقی فرار کرده باشند.
منابع نزدیک به تروریست ها شنبه گذشته مدعی شدند که هواپیماهای نظامی سوریه، دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دادند که در جریان آن چند تن کشته و ده ها نفر مصدوم شدند.
این اتهام در شرایطی مطرح شده است که نظامیان سوری در یک قدمی آزادسازی این شهر قرار دارند و پیشتر سوریه در خصوص تلاش تروریست ها برای طرح سناریوی حمله شیمیایی به غوطه شرقی هشدار داده بود.
همچنین ارتش روسیه اعلام کرده است که کارشناسان جنگ افزارهای پرتوی، شیمیایی و بیولوژیک که به همراه پزشکان از منطقه بازرسی کرده اند، هیچ نشانه ای از تسلیحات شیمیایی نیافته اند.
ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که تصاویر منتشر شده از قربانیان حمله ادعایی در شبکه های اجتماعی جعلی بوده و ساخته دست امدادگران موسوم به کلاه سفید است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها